گیم‌پلی بازی ویچر ۴
اخبار بازی خبر

جاه‌طلبی سی‌دی پراجکت؛ ویچر ۴، ۵ و ۶ با فواصل زمانی کم منتشر می‌شوند

بر اساس تایید سی دی پراجکت رد، برنامه‌های توسعه بازی ویچر ۴ (The Witcher 4) طبق پیش‌بینی‌ها جلو می‌رود و این استودیو لهستانی قصد دارد سه‌گانه جدید ویچر را با اهدافی جاه‌طلبانه طی تنها شش سال روانه بازار کند. سازندگان سری ویچر قصد دارند با دنبال کردن برنامه‌ای فشرده و جذاب برای عناوین آینده خود، فاصله زمانی بین عرضه هر بازی را کاهش دهند. همه‌ این‌ها در حالی است که ما می‌دانیم ساخت ویچر ۵ و ۶ نیز در دستور کار استودیو خواهد بود.

معرفی زیباترین شخصیت‌های زن بازی‌های ویدیویی | سیری ویچر

نخستین سرنخ‌ها از برنامه‌های طولانی مدت سی دی پراجکت رد در اکتبر ۲۰۲۲ به دستمان رسید، درست هفت ماه پس از آنکه استودیو اولین تیزر کوتاه سه‌گانه جدید ویچر را به طرفداران نشان داد. در آن زمان سازندگان تحسین‌شده The Witcher 3 اعلام کردند که فرنچایز محبوب و پرپتانسیل‌شان با یک سه‌گانه دیگر ادامه خواهد یافت و یکی از مهم‌ترین نکات، تمرکز روی یک پروتاگونیست غیر از گرالت بود. مدتی بعد، ما به شکل رسمی فهمیدیم که قهرمان جدید سری ویچر «سیری» (Ciri) است.

در ادامه دو جزئيات مهم دیگر به تایید رسید؛ نخستین بازی از سه‌گانه جدید با نام رمزی Project Polaris در دست توسعه بود و از سوی دیگر استودیو با کنار گذاشتن رد انجین، همه پروژه‌های خود از جمله ویچر ۴ را به آنریل انجین ۵ منتقل کرد. سه‌گانه بعدی The Witcher قرار است تنها طی ۶ سال عرضه شود و چنین اعداد و ارقامی برای بازی‌های کلان‌بودجه (AAA) و بزرگی مثل ویچر بیش از حد جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که در نظر بگیریم این روزها ساخت یک بازی نه چندان عظیم به راحتی ۴ تا ۶ سال زمان می‌برد.

سی دی پراجکت رد روی برنامه‌های خود پافشاری می‌کندبازی جهان باز The Witcher 3

در جریان جلسه اخیر شرکت با سهام‌داران در نوامبر ۲۰۲۵، مدیر سی دی پراجکت رد یعنی میشل نواکوفسکی با سوالی در رابطه با برنامه‌های جاه‌طلبانه استودیو حول محور سه‌گانه جدید ویچر مواجه شد. او پاسخ داد:

ما همچنان برنامه داریم کل سه‌گانه را طی سه سال روانه بازار کنیم.

سازنده ویچر ۳: بازی‌هایی که با هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، روح ندارند

البته نواکوفسکی حرف خاصی از بازه انتشار The Witcher 4 نزد، اما خب باتوجه به اینکه پروژه مذکور نوامبر ۲۰۲۴ وارد مراحل اصلی توسعه شده بود، «اواخر ۲۰۲۷» می‌تواند یک بازه معقول و قابل دسترسی باشد. سی دی پراجکت رد طی یک سال گذشته با دقت زیادی منابع و تیم‌های خود را مدیریت کرده تا طولانی شدن مراحل «پیش تولید» به معنای کاهش چرخه اصلی توسعه باشد. این تغییرات در کنار زمان استاندارد صنعت ویدیوگیم برای ساخت عناوین AAA – که چیزی حدود ۴ الی ۵ سال است – امکان دستیابی به این هدف را ممکن می‌سازد.

نواکوفسکی می‌گوید خط زمانی فعلی ثابت نیست و وقتی بازی ویچر ۴ روانه بازار شود، آن‌ها باید تغییراتی در روند توسعه خود ایجاد نمایند.

بله، این بدان معناست که ما برنامه داریم فاصله میان عرضه ویچر ۴، ۵ و ۶ را کاهش دهیم و الی آخر.

شاید شنیدن این خبر که سی دی پراجکت رد می‌خواهد سه بازی بزرگ و جاه‌طلبانه را طی ۶ سال عرضه کند در وهله اول عجیب به نظر برسد، اما تحلیل دقیق‌تر ماجرا احتمال وقوع آن را افزایش می‌دهد. ما باید به یاد داشته باشیم که «فاصله میان عرضه» سه بازی شش سال است؛ یعنی زمانی که ویچر ۴ روانه بازار می‌شود، مشخصا کار توسعه آن به پایان رسیده و سازندگان می‌توانند سراغ قسمت پنجم بروند. بر همین اساس توسعه‌دهندگان به نوعی باید ساخت دو بازی طی شش سال را مدیریت کنند.

گرالت از سری ویچر هیچ علاقه‌ای به بازی GTA 6 ندارد!

از سوی دیگر The Witcher 4 دشوارترین و طولانی‌ترین روند توسعه را دارد، چراکه اعضای سی دی پراجکت رد برای نخستین بار سراغ آنریل انجین رفته‌اند و باید خیلی از سیستم‌ها و پیش‌نیازهای کار را با آن یاد بگیرد. بسیاری از عناصر دنیای ویچر باید در همین انجین بازسازی شود که همه این‌ها زمان‌بر و طاقت‌فرست. با این حال زمانی که ویچر ۴ تکمیل شود، استودیو یک پایه قوی و محکم برای ارائه قسمت‌های بعدی دارد و می‌تواند خیلی از این سیستم‌ها، است‌ها (Assets) و دیگر المان‌ها را برای ویچر ۵ و ۶ مورد استفاده قرار دهد.

سازندگان ویچر ۴ حسابی سرشان شلوغ است

ویچر ۴

گزارش مالی اخیر سی دی پراجکت رد همچنین با یک به‌روزرسانی از دنباله Cyberpunk 2077 همراه بود. به گفته مدیران استودیو، این بازی قطعا پیش از سال ۲۰۲۸ روانه بازار نخواهد شد. باتوجه به صحبت‌های نواکوفسکی، سایبرپانک ۲ به عنوان یک پروژه مشترک میان شعبه تازه‌تاسیس بوستون و شعبه اصلی در لهستان احتمالا بین ویچر ۴ و ۵ عرضه شود.

تماشای رایگان ویچر: آژیر هایی از اعماق در بازار

این زمان تخمینی با بازه احتمالی انتشار Project Sirius (اسپین‌آف مولتی‌پلیر سری ویچر که در سال ۲۰۲۳ توسط استودیو The Molasses Flood کاملا ریبوت شد) همخوانی دارد. همان‌طور که احتمالا در جریان هستید The Molasses Flood در آپریل ۲۰۲۵ به صورت کامل با شرکت مادر خود یعنی سی دی پراجکت رد ادغام شد و دیگر به شکل مستقل فعالیت نمی‌کند. با تمام این اوصاف، کار ساخت Project Sirius همچنان ادامه دارد.

بازی نام رمزی پروژه بازه احتمالی انتشار
The Witcher 4 Polaris ۲۰۲۷–۲۰۲۸
Cyberpunk 2077 sequel Orion ۲۰۲۸–۲۰۲۹
The Witcher multiplayer spin-off Sirius ۲۰۲۸–۲۰۳۰
The Witcher 1 remake Canis Majoris ۲۰۲۹–۲۰۳۰
The Witcher 5 ??? ۲۰۳۰–۲۰۳۱
The Witcher 6 ??? ۲۰۳۳–۲۰۳۴
Original IP Hadar 2030s

ورای این‌ها استودیو لهستانی به نظارت روی نسخه ریمیک The Witcher 1 (با نام رمزی Canis Majoris) ادامه می‌دهد؛ عنوانی که بر اساس گزارش اوایل ۲۰۲۵، هنوز در استودیو Fool’s Theory در مراحل پیش تولید به سر می‌برد. همین موضوع در رابطه با پروژه Project Hadar – یک آی‌پی کاملا جدید و اورجینال – صدق می‌کند. سی دی پراجکت رد نخستین بار در سال ۲۰۲۲ از برنامه ساخت این عنوان پرده برداشته بود.

از گیم‌پلی بازی ویچر ۴ با یک دموی فنی خیره‌کننده رونمایی شد

با در نظرگیری وضعیت کنونی تیم‌های CD Projekt Red و نبود یک تیم مستقل برای توسعه Hadar، بعید به نظر می‌رسد این پروژه پیش از سال ۲۰۳۰ روانه بازار شود. تنها سناریویی که این مورد را تغییر می‌دهد، احتمال ایجاد تغییرات اساسی در ساختار استودیو و گسترش چشم‌گیر مقیاس پروژه Hadar خواهد بود.

منبع: Game Rant


بتلفیلد ۶ بهتره یا کالاف دیوتی؟ میزگیم با گلخان و شایان

بتلفیلد 6 کالاف دیوتی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها