اخبار بازی خبر

شراکت اپیک گیمز و لگو؛ فورتنایت رقیب ماینکرافت می‌شود؟

در آوریل ۲۰۲۲، خبر رسمی شدن همکاری بلندمدت بین دو غول صنعت بازی و اسباب بازی‌سازی، یعنی شرکت‌های اپیک گیمز (سازنده بازی فورتنایت) و گروه لگو منتشر شد. این خبر نویدبخش آن بود که بزودی تحول بزرگی در انتظار فورتنایت و طرفداران آن است. از آن زمان تاکنون، شایعات و اطلاعات مختلفی درباره این همکاری منتشر شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، قرار است به زودی حالت جدیدی به فورتنایت اضافه شود که الهام گرفته از دو بازی محبوب ماینکرافت و لگو ورلدز است.

با توجه به محبوبیت روزافزون فورتنایت، این احتمال در بلندمدت وجود دارد که این بازی بتواند تا حد زیادی جایگاه ماینکرافت در دل گیمرها را تصاحب کند
با توجه به محبوبیت روزافزون فورتنایت، این احتمال در بلندمدت وجود دارد که این بازی بتواند تا حد زیادی جایگاه ماینکرافت در دل گیمرها را تصاحب کند

در این حالت جدید که انتظار می‌رود در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ (۷ دسامبر ۲۰۲۳) عرضه شود، بازیکنان می‌توانند با استفاده از مکعب‌های لگو، اقلام و سازه‌های مختلف بسازند. علاوه بر این، امکان ساخت جنگ‌افزار، معدن‌کاوی و شروع ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز در دنیایی الهام گرفته از لگو، وجود خواهد داشت.

ویژگی‌های حالت جدید فورتنایت:

  • شخصیت‌های بازی طراحی شده به صورت مینی‌فیگورهای لگو
  • امکان معدن‌کاوی و ساخت انواع اقلام با ابزار Build
  • معرفی سیستم مدیریت سلامتی (HP) و انرژی
  • احیای HP و انرژی از طریق خوابیدن روی تخت
  • وجود فروشندگان محلی جهت خرید کالا
  • طیف گسترده‌ای از حالت‌های چهره برای نمایش واکنش‌ها
  • حفظ امکانات حرکتی فعلی فورتنایت مانند دویدن، شنا، پرواز و …

هفت مورد از عجیب‌ترین کراس اوورهای بازی ماینکرافت + ویدیو

با توجه به این ویژگی‌ها، مشخص است که فورتنایت قصد دارد با الهام از دو بازی محبوب ماین‌کرفت و لگو ورلدز، تجربه جدید و لذت‌بخشی را برای کاربران فراهم کند. البته این همکاری تنها به حالت جدید فورتنایت محدود نمی‌شود. اپیک گیمز و گروه لگو اعلام کرده‌اند که قصد دارند یک فضای مجازی ایمن و خانوادگی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنند.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که علاوه بر افزودن حالت جدید به فورتنایت، شاهد همکاری‌های بیشتری بین این دو غول صنعت سرگرمی در آینده باشیم. در حال حاضر اطلاعات دقیق و رسمی درباره اسکین‌ها و آیتم‌های تعریف شده برای این همکاری منتشر نشده است. اما با توجه به حجم بالای مخاطبان دو طرف، می‌توان انتظار داشت که شاهد عرضه بسته‌ها و محتواهای اختصاصی زیادی باشیم.

پیدا شدن ایستراگ ماتریکس در سایبرپانک ۲۰۷۷

در مجموع، این همکاری استراتژیک میان دو غول صنعت گیم و اسباب بازی‌سازی، فرصت مغتنمی است تا هر دو طرف بتوانند محصولات خود را به مخاطبان تازه‌ای معرفی کنند و تجربه‌های جدید و نوآورانه‌ای را خلق نمایند. پس به نظر می‌رسد فورتنایت در آستانه یک تحول بزرگ و رویدادی حیاتی قرار گرفته است که می‌تواند آینده این بازی پرطرفدار را متحول سازد.

این همکاری استراتژیک می‌تواند آینده رقابت فورتنایت و ماینکرافت را نیز متحول سازد. همان‌طور که می‌دانیم، ماینکرافت سال‌هاست که به عنوان پرطرفدارترین بازی در ژانر ساخت و ساز و ماجراجویی شناخته می‌شود.

اما به نظر می‌رسد با افزوده شدن حالت ساخت و ساز الهام گرفته از ماینکرافت و لگو ورلدز به فورتنایت، این بازی بتواند جایگاه ویژه‌ای در این ژانر پیدا کند و حتی شاید به مرور زمان جای خود را به ماین‌کرفت بدهد. البته این اتفاق در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد؛ اما با توجه به محبوبیت روزافزون فورتنایت، این احتمال در بلندمدت وجود دارد که این بازی بتواند تا حد زیادی جایگاه ماینکرافت در دل گیمرها را تصاحب کند. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که اجرای عملی این همکاری چگونه خواهد بود و آیا واقعا می‌تواند خلأهای فعلی بازی ماینکرافت را پر کند.

آینده دنیای بازی‌ها قراره اینطوری بشه:

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن
پاسخ

احمق این دوتا چه ربطی بهم دارن اخه گاگول خنگ