شخصیت بولزآی انیمیشن داستان اسباب بازی
اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | بولزآی

امکان ندارد که از میان اسباب بازی‌های اندی، شخصیت بولزآی (bullseye) را فراموش کنیم؛ یکی از کاراکترهای دوست داشتنی انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) که جزو شخصیت‌های فرعی این فرانچایز پیکسار است. او یک اسباب بازی اسب است و بخشی از مجموعه اسباب بازی‌های ال است که چندین سال در انبار نگهداری می‌شد.

در نهایت بولزآی و جسی به همراه وودی آن‌جا را ترک می‌کنند و اسباب بازی‌های جدید اندی دیویس می‌شوند و بعدا به بانی اندرسون داده می‌شوند. یعنی در حال حاضر بولزآی متعلق به بانی است. او همچنین یکی از بهترین و صمیمی‌ترین دوستان جسی است. در توضیحات درباره کاراکتر بولزآی آمده:« این اسب اسباب بازی مانند باد می‌دود، مخصوصا زمانی که وودی دستور داده باشد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن داستان اسباب بازی | اسلینکی داگ

تاریخچه شخصیت بولزآی

انیمیشن داستان اسباب بازی

Bullseye اولین اسباب بازی Roundup وودی بود که وقتی به آپارتمان ال رسید، ووی او را ملاقات کرد. با وجود این که او یک اسب است، ویژگی‌های یک توله سگ را دارد. او نسبت به وودی، جسی و دیگر اسباب بازی‌ها بسیار مهربان است و به آن‌ها محبت دارد. شخصیت او صحبت نمی‌کند، اما در عوض صدای ناله اسب و همچنین صداهای سگ در می‌آورد.

برخلاف جسی، صاحب اصلی بولزآی ناشناخته است و در مقایسه با پیت بدبو «Stinky Pete» او دیگر جعبه ندارد. او در یک مقطع توسط ال پیدا و مجموعه او اضافه شد و سال‌ها در انبار ماند.

ویژگی‌های شخصیتی بولزآی

بولزآی یک اسباب بازی بسیار دوستانه و راحت‌گیر است که از دوستی، همراهی و ماجراجویی با دوستان خود لذت می‌برد. به نظر می‌رسد او از فعالیت‌های بسیار ساده مانند دویدن، دوی سرعت، بازی با جسی و وودی و همبازی شدن با صاحبش بسیار لذت می‌برد. او همچنین به دوستان خود بسیار وفادار است و هر جا که آن‌ها بروند می‌رود و هرچه بگویند انجام می‌دهد. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، Bullseye پیوند دوستی محکمی با جسی دارد.

ویژگی‌های ظاهری بولزآی

بولزآی اسبی با پوزه صورتی و چشمان سیاه است. او همچنین دارای سم‌های قهوه‌ای تیره، دم قهوه‌ای است که کاملا با پشم قهوه ای دوخته شده است. برخلاف سایر عروسک‌های تولید شده در سری Roundup، بولزآی، تنها کسی است که ریسمان کششی ندارد. او همچنین دارای یک زین قهوه‌ای جداشدنی با طرح‌های کاکتوس در هر طرف است. در قسمت پایین سم‌های پلاستیکی‌اش، هر یک از حروف نام اندی روی هر کدام نوشته شده است (A، D، N و Y).

انیمیشن Toy Story 2

شخصیت Bullseye  در داستان اسباب بازی ۲ حضور دارد و همانطور که گفتیم بخشی از مجموعه اسباب بازی‌های ال «Woody’s Roundup» بود که قصد دارد آن را در موزه اسباب بازی توکیو بفروشد. بولزآی که چندین سال در انبار بوده، از اینکه ببیند وودی سرانجام به مجموعه ملحق شده، هیجان زده می‌شود.

علی‌رغم اینکه وودی در ابتدا از ماندن با گروه خودداری کرده بود، او همچنان با خوشحالی به وودی کمک کرد تا بازوی قطع شده‌اش را بازیابی کند. این نشان می دهد که Bullseye کسی نیست که از دیگران کینه داشته باشد.

همچنین نشان می‌دهد که از دعوا متنفر است، زیرا وقتی جسی می‌خواهد با عصبانیت به وودی هجوم آورد، او به درون یک قوطی قایم می‌شود. با این حال، پیت بدبو،  مبارزه را متوقف می‌کند و بولزآی وقتی وودی اعلام می‌کند که به محض اینکه بازویش درست شود، آنجا را ترک می‌کند، به اندازه جسی احساس ابراز ناامیدی می‌کند.

بعدا وقتی وودی می‌خواهد بعد از بازیابی بازویش آپارتمان را ترک کند، بولزآی همچنان ناراحت است، اما بعد از اینکه وودی که از گذشته غم‌انگیز جسی مطلع شده بود، تصمیم می‌گیرد با گروه بماند تا به موزه برود، احساس خوشحالی می‌کند.

معرفی شخصیت‌های داستان اسباب بازی | هَم، خوک دوست‌داشتنی

انیمیشن Toy Story 3

در داستان اسباب‌بازی ۳، او برای اولین بار در سناریوی بازی واقع‌گرایانه اندی دیده می‌شود؛ جایی که که وودی و جسی را در حالی  تعقیب قطاری هستند که توسط یک راهزن شرور سرقت شده است و آن‌ها را سوار می‌کند. سال‌ها بعد، پس از این که اندی نوجوان جعبه اسباب‌بازی‌اش را باز می‌کند تا تصمیم بگیرد با اسباب‌بازی‌ها چه کند، بولزآی را در کیفی که برای اتاق زیر شیروانی در نظر گرفته شده است، می‌گذارد.

اما مادر اندی که اندکی سنش بالا رفته، به اشتباه فکر می کند که کیسه زباله است و آن را روی حاشیه خیابان می گذارد. اما Bullseye به همراه اسباب‌بازی‌های دیگری که در کیف قرار گرفته‌اند، موفق می‌شوند فرار کنند و سوار جعبه‌ای شوند که به مقصد مهد کودک Sunnyside می‌رود. زمانی که وودی تصمیم می‌گیرد سانی‌ساید را ترک کند، بولزآی تصمیم می‌گیرد به دنبال وودی برود، اما وودی مصرانه اصرار دارد که بولزآی با اسباب‌بازی‌های دیگر بماند، زیرا نمی‌خواست او در اتاق زیر شیروانی تنها باشد، و بولزآی را دلشکسته رها کند.

وقتی وودی که از نیت‌های شیطانی در سانی‌ساید باخبر شده بود، به مهدکودک باز می گردد و به دوستانش می پیوندد، بولزآی کلاه وودی را را به او پس می‌دهد. Bullseye همچنین به آقای سیب زمینی  بدن سیب‌زمینی پلاستیکی‌اش را وقتی اسباب‌بازی‌ها از سانی ساید فرار می‌کنند، پس می‌دهد. در نهایت، Bullseye به همراه دیگر اسباب بازی‌ها، زمانی که اندی به دانشگاه می‌رود، به بانی اندرسون داده می‌شود.

انیمیشن Toy Story 4

انیمیشن داستان اسباب بازی

شخصیت Bullseye بار دیگر در انیمیشن چهارم نیز حضور پیدا می‌کند، اگرچه مثل دیگر اسباب باز‌ی‌ها نقش کمی در داستان نهایی دارد. او برای نخستین بار ۹ سال قبل از فیلم سوم و چهارم در فلش بک ظاهر می‌شود. درحالی که جسی و بولزآی نزدیک شدن طوفان و رعد و برق را تماشا می‌کنند، یک رعد و برق به یک باره آن‌ها را شوکه می‌کند و باعث می‌شود بولزآی از ترس چشمانش را ببندد.

جسی درباره این که چقدر باران شدید است نظر می‌دهد و همانطور که از پنجره به بیرون نگاه می‌کند و بولزآی را نوازش می‌کند، امیدوار است که اندی و اسباب بازی‌ها به سلامت به داخل خانه برگردند.

ناگهان هم از روی زمین فریاد می‌زند که اندی در حال آمدن به اتاق است و این دو لنگان لنگان می‌شوند و اندی در حالی که خیس آب است وارد می‌شود. او خیلی زود برای صرف شام به طبقه پایین می‌رود و وودی و دیگران از اینکه اندی به طور تصادفی RC را بیرون و زیر باران رها کرده، وحشت زده می‌شوند.

نکات جالب درباره شخصیت بولزآی

  • شخصیت بولزآی در ابتدا قرار بود یک صداپیشه داشته باشد و مارتین شورت صداپیشگی آن را بر عهده بگیرد، اما جان لستر تصمیم گرفت از او شخصیتی بسازد که حرف نمی‌زند، زیرا فکر می‌کرد برای تماشاگران جذاب‌تر است.
  • در طول صحنه نجات در داستان اسباب‌بازی ۲، Bullseye به نوعی می‌تواند به همان سرعتی که هواپیمای آماده بلند شدن است بدود، مانند آن که RC می‌تواند به یک کامیون در حال حرکت در فیلم اول برسد.
  • با وجود اینکه او اسب وودی است، به نظر می‌رسد بولزآی بیشتر به جسی وابسته است، همانطور که بیشتر در داستان اسباب‌بازی ۳ نشان داده شده است. او اغلب در کنار جسی دیده می‌شود. (مانند زمانی که اتفاق دراماتیکی در حال وقوع است)، او را می توان دید که در پشت او پنهان شده است، تقریبا انگار برای محافظت یا از روی عادت بوده است. این احتمالا به دلیل گذراندن زمان بیشتری با جسی در زمانی بود که هنوز در آپارتمان آل زندگی می کند، اگرچه وفاداری او به وودی همچنان باقی است، مثل زمانی که وودی سعی کرد بازوی خود را از ال پس بگیرد، یا زمانی که وودی مهدکودک Sunnyside را ترک کرد.

منبع: Disneyfandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها