پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2024
اخبار بازی خبر

پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ مشخص شدند؛ پیشتازی فورتنایت

طبق تحقیقات جدید به عمل آمده پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ تا این نقطه از تاریخ مشخص شدند. طبق اطلاعات موجود فورتنایت در این لیست پیشتاز است و آثاری نظیر اف سی ۲۴ و هل‌دایورز ۲ نیز آن را دنبال می‌کنند.

ما در حال حاضر در پنجمین ماه سال جاری میلادی حضور داریم و به نیمه‌های آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. اما با این حال لیست پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ در سه ماه ابتدایی آن تازه به دست آمده که نام‌های جالبی در آن به چشم می‌خورد. این اطلاعات از درآمد بازی‌ها در کشورهای آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا حاصل شده که در سال گذشته بزرگ‌ترین بازارهای بازی‌های ویدیویی در سطح دنیا لقب گرفتند. فقط توجه داشته باشید که این آمار درآمد کلی بازی‌ها را حساب می‌کند و مواردی نظیر پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز در آن دخیل است.

۱۰ ویدیو گیم با بیشترین تعداد جایزه بهترین بازی سال (GOTY)

طبق این اطلاعات فورتنایت در صدر لیست پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ در سه ماه ابتدایی قرار دارد. این بازی که در حال حاضر حدود هفت سال از عرضه ابتدایی آن می‌گذرد به تنهایی ۱۰ درصد از درآمد کل بازی‌ها در بازه مشخص شده را به خود اختصاص داده که واقعا شگفت‌انگیز است. این موضوع به خوبی ثبات شرکت اپیک گیمز در پشتیبانی از فورتنایت و اضافه کردن محتویات جدید را نشان می‌دهد.

این اطلاعات که توسط موسسه Newzoo به دست آمده بازی EA FC 24 را در دومین رتبه لیست قرار می‌دهد. شبیه‌ساز فوتبال شرکت الکترونیک آرتز که در قاره اروپا لقب پروفروش‌ترین بازی برهه مشخص شده را ثبت کرده ۸.۳ درصد از درآمد کل را به خود اختصاص داده است. طبیعتا از آنجایی که طرفداران فوتبال در قاره اروپا بیش‌تر است بخش اعظم فروش اف سی ۲۴ به این ناحیه بر می‌گردد. در ادامه لیست نام‌های آشنایی نظیر کالاف دیوتی و ان بی ای تو کی به چشم می‌خورد که می‌توانید در ادامه شاهد نسخه کامل آن باشید:

  1. بازی Fortnite
  2. بازی EA FC 24
  3. بازی Helldivers 2
  4. بازی کالاف دیوتی (اعم از مدرن وارفر ۲، مدرن وارفر ۳ و وارزون)
  5. بازی NBA 2K24
  6. بازی Madden NFL 24
  7. بازی Dragon’s Dogma 2
  8. بازی Palworld
  9. بازی Valorant
  10. بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2024

عملکرد خیره‌کننده فورتنایت پس از گذشت هفت سال از عرضه ابتدایی

تنها نکته قابل توجه این است که فورتنایت در بین بازی‌های سال ۲۰۲۴ پرفروش‌ترین بازی کنسول‌ها به شمار می‌رود و لقب پرفروش‌ترین بازی پی سی به هل‌دایورز ۲ می‌رسد. اما همان‌طور که متوجه شدید این لیست شامل یک سری بازی می‌شود که چند سالی از عرضه آن‌ها می‌گذرد و جامعه کاربری ثابتی دارند. بدین ترتیب اگر بخواهیم لیستی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ جمع کنیم که صرفا در همین سال منتشر شده‌اند با نام‌های متفاوتی روبرو می‌شویم. شما می‌توانید در ادامه لیست پرفروش‌ترین آثاری که در سال جاری میلادی منتشر شده‌اند را تماشا کنید:

  1. بازی Helldivers 2
  2. بازی Dragon’s Dogma 2
  3. بازی Palworld
  4. بازی WWE 2K24
  5. بازی Persona 3 Reload
  6. بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
  7. بازی Tekken 8
  8. بازی Final Fantasy VII Rebirth
  9. بازی Skull and Bones
  10. بازی MLB The Show 24

طبق گفته موسسه Newzoo صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۳ چیزی حدود ۱۸۴ میلیارد دلار درآمدزایی داشته که ۰.۶ درصد از سال ۲۰۲۲ بیش‌تر است. حال اگر گمانه‌زنی‌ها درست باشد انتظار می‌رود که این عدد در پایان سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ به ترتیب به رقم ۱۸۹.۳ میلیارد و ۲۰۵.۷ میلیارد دلار برسد. برای درک عظمت این ارقام کافی است به این موضوع اشاره کنیم که درآمد سینما در کل سال ۲۰۲۳ چیزی حدود ۳۳.۹ میلیارد دلار بود؛ یعنی حدود ۵.۵۷ برابر کم‌تر از صنعت بازی‌های ویدیویی در بازه مشابه در سال ۲۰۲۳.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: VGC


بهترین بازی‌های تک‌نفره که باید با دوستاتون بازی کنید

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یک دو
پاسخ

حق فورتنایت بود، سیزن اوجی واقعا خوب بود و تاریخی توی گیمینگ بود