بیش از ۱۵ سال است که استودیوی موجانگ (Mojang) ویژگیهای زیادی را برای بازی ماینکرفت (Minecraft) ایجاد کرده است. در حالی که بیشتر کارهایی که بازیکنان میتوانند انجام دهند یصورت عمدی خلق شدهاند٫ برخی از ویژگیهایی که بازیکنان از آنها استفاده میکند٫ بصورت تصادفی درست شدهاند و در نهایت با تصمیم سازندگان در بازی قرار داده شدهاند. این ویژگیهای تصادفی در حال حاضر بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، تعداد کمی حتی به نماد بازی تبدیل شدهاند. گفتنی است، در ادامه به لیستی از ویژگیهای ماینکرفت که به طور تصادفی ساخته شده و بسیار محبوب شدهاند٫ اشاره خواهیم کرد. با مجله بازار همراه باشید.
۱) خلق ماب کریپر
کریپرها یکی از نمادینترین مابهای بازی ماینکرفت هستند. اگرچه این ماب بسیار آزاردهنده است، اما بسیاری از طرفداران احساس میکنند که کریپر بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بازی هستند. با این حال، کریپرها در اثر یک تصادف به وجود آمدند. زمانی که استودیوی موجانگ در حال ساخت یک خوک برای بازی بود، ناخواسته مدل اشتباهی را برای ماب درست کرد و هیچ شباهتی به این حیوان نداشت. خالق بازی یعنی ناچ ، از این مدل خوشش آمد و تصمیم گرفت از آن موجودی جدید بسازد. در نتیجه شاهد ماب محبوبی به نام کریپر هستیم.
۲) خلق ویلیجرها
ویلیجرها یکی از بهترین مابها برای تعامل بازیکنان در ماینکرفت هستند. آنها در روستاها زندگی میکنند و میتوانند آیتمهای مختلف را با بازیکنان مبادله کنند. با این حال، آنها در ابتدا مابی نبودند که قرار بود در روستاهای Overworld بمانند. استودیوی موجانگ در ابتدا به این فکر افتاد که پیگمنها را به Overworld اضافه کند و آنها را در دهکدهها زندگی کنند. تا به امروز میتوان اسکین آنها را در فایلهای بازی پیدا کرد. اضافه شدن پیگمنها کنار گذاشته شد و در عوض ویلیجرها به بازی اضافه شدند. با این حال، پیگمنها بعداً به قلمرو Nether اضافه شدند.
۳) قلمرو فارلندز
فارلندز یک باگ در فرآیند تولید زمین بود که پس از توقف عملکرد صحیح مولدهای نویز ماینکرفت که زمین بازی را شکل میدادند، پدیدار شد. این منجر به پدیدار شدن یک دیوار بزرگ و اسفنجی از زمین، تقریباً ۱۲،۵۵۰،۸۲۱ بلوک دورتر از نقطه اسپاون جهان شد.اگرچه این باگ توسط استودیو موجانگ برطرف شد، اما به سرعت در بین طرفداران توانست معروف شود. از آنجایی که میلیونها بلوک از محل اسپاون جهان فاصله داشت، برخی از بازیکنان حتی برای رسیدن به منطقهای که در آن باگ رخ داد، کل نقشه را طی کردند.
۴) امکان خزیدن
انیمیشن خزیدن زمانی اضافه شد که استودیوی موجانگ الیترا را به بازی ماینکرفت اضافه کرد. با این حال، انیمیشن آن دچار اشکال شد و برای برخی از بازیکنان این مشکل باقی ماند. بعداً، وقتی امکان شنا کردن به بازی اضافه شد، انیمیشن تغییر جدیدی داشت، اما همچنان با مشکل مواجه بود، زیرا برخی از بازیکنان به خزیدن در یک بلوک از مناطق بلند و وسیع حتی بدون آب ادامه میدادند. این اشکال در نسخه جاوا آنقدر محبوب بود که به یک ویژگی اختصاصی تبدیل شد. بعداً هم به نسخه بدراک اضافه شد و به بازیکنان این امکان را میداد تا با استفاده از trapdoor ها و پیستونها آن را فعال کنند.
۵) گلیچ XP پیگلینهای زامبی شده
پیگلینهای زامبی شده رایج ترین مابهای خنثی هستند که در قلمرو Nether اسپاون میشوند و بازیکنان هنگام ورود به قلمرو جهنمی میتوانند آن ها را ببینند. پیگلینهای زامبی دارای ویژگیهای خاصی هستند که میتوانند به بازیکن حمله کنند، علاوه بر این که دیگر پیگلینهای زامبیشده را برای دشمنی جمع میکنند. مانند هر ماب دیگری، این موجودات نیز پس از کشته شدن، امتیاز XP را از دست میدهند. آنها همچنین تنها کسانی هستند که حتی اگر توسط یک گرگ یا بازیکن کشته نشوند٫ XP را دراپ میکنند. تنها شرطش این است که عصبانی بمانند.
این قبلاً توسط بسیاری به عنوان یک باگ گزارش شده بود. اگرچه استودیو Mojang آن را در یکی از اسنپ شاتها برطرف کرد، اما آنها این تغییر را لغو کردند و از این گلیچ به عنوان یک ویژگی استفاده کردند. این مکانیک مورد علاقه بسیاری از طرفداران بازی ماینکرفت است، زیرا به آنها اجازه میدهد فارم کامل طلا و XP AFK را ایجاد کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظٰرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بکذارید.
منبع: sportskeeda
خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان
نظرات