انتخاب سردبیر سینما

معرفی نوادگان خاندان تارگرین

معرفی نوادگان خاندان تارگرین

خاندان تارگرین با داشتن حضوری ۳۰۰ ساله از قدیمی‌ترین خاندان نغمه یخ و آتش به شمار می‌روند. این خاندان برای حفظ اصالت خانوادگی خود معمولا به‌صورت خواهربرادری با همدیگر ازدواج می‌کردند. اما در مواقعی نیز دیگر خاندان‌های نجیب با تارگرین‌ها ازدواج و خون والریایی را به خاندان‌‌های دیگر منتقل می‌کردند. علاوه بر این فرزندان نامشروع تارگرین نقش زیادی در انشعاب این خاندان ایفا می‌کردند که همه این‌ها را بررسی می‌کنیم.

خاندان باراتیون

شعار خاندان باراتیون: خشم از آن ماست

ریشه خاندان باراتیون به اگان فاتح بازمی‌گردد. در واقع دست پادشاه اگان فاتح، اوریس باراتیون برادر ناتنی و حرومزاده اگان بود. همچنین مادربزرگ رابرت باراتیون رایلی تارگرین است؛ به همین دلیل تمام برادران رابرت یعنی استنیس و رنلی اصالتی والریایی دارند. با‌این‌حال اوریس باراتیون نقش زیادی در فتح اگان داشت.

در آن زمان قلعه استورمزاند توسط خاندانی به نام دوراندون اداره می‌شد. اوریس آرگیلاک دوراندن را شکست داد و همه باقیمانده‌های خاندان دوراندون به ‌غیر از دختر او را کشت. زمانی که سربازان اوریس قصد تجاوز به دختر آرگیلاک را داشتند. اوریس مقابل آن‌ها می‌ایستد. سپس دل او را بدست می‌آورد و با او ازدواج می‌کند. به این صورت خاندان باراتیون در استورمزاند شکل می‌گیرند.

با وجود این که رابرت تا آخر عمر از تارگرین‌ها متنفر بود، اما اصالتی تارگرینی داشت. حتی در فصل اول گات سعی داشت دنریس را مسموم کند. بااین‌‌وجود علت اصلی پادشاه‌شدن شکست‌دادن مدکینگ نبود. بلکه به‌خاطر ریشه خانوادگی او بود.

جرج آر. آر. مارتین افزونه جدید فصل دوم سریال خاندان اژدها را درخشان می‌داند

خاندان مارتل

خاندان مارتل و تارگرین ابتدا رابطه خوبی را با یکدیگر شروع نکردند. اما کم‌کم با هم متحد شدند. همسر ریگار تارگرین الیا مارتل بود. علاوه بر این، در سریال زمان ورود دنریس به وستروس مارتل‌ها کنار دنریس می‌ایستند. با‌این‌حال شخصیت دیگری در کتاب به نام گریف جوان وجود دارد که پسر ریگار و الیا است. در واقع هنگام غارت کینگزلندیگ واریس پسر ریگار را نجات می‌دهد و مرگش را جعل می‌کند. به همین خاطر از جایی به بعد گریف نقش مهمی در داستان ایفا می‌کند.

هنگام فتح اگان، دورن تنها منطقه‌‌ای بود که در برابر اگان مقاومت کرد. حتی مراکسس اژدهای رینیس، خواهر و همسر اگان را کشت. به همین دلیل تا مدت زیادی مارتل و تارگرین با یکدیگر دشمن بودند. همچنین در سریال خاندان اژدها  مارتل جزو هفت خاندان وستروس نیست. با‌این‌حال ۱۰۰ سال قبل از وقایع سریال گیم آف ترونز، خاندان مارتل‌ در نهایت با تارگرین‌ها آشتی می‌کنند.

آن‌ها از طریق ازدواج با یکدیگر متحد می‌شوند. مارتل یک پرنسس به دیرون تارگرین و دیرون خواهرش دنریس را به مارتل معرفی می‌کند؛ بنابراین، اوبرین، دوران مارتل و مارهای شن‌زار همه با تارگرین‌ها نسبت دارند. از طرفی تا لحظات نهایی سقوط تارگرین مارتل‌ها رابطه خود را با تارگرین‌ها حفظ کردند.

خاندان بلک فایر

لحظه مشروع‌شدن دیمون واترز توسط اگان چهارم

خاندان بلک‌فایر در گات وجود ندارند و منقرض شده‌اند. به همین خاطر خوانندگان سری کتاب‌های نغمه یخ و آتش آشنایی بیشتری با این خاندان دارند. در واقع بلک‌فایر جزو اولین خاندانی است که از همان ابتدای سلطنت تارگرین‌ها حضور دارند.

ریشه خاندان بلک‌فایر به دیمون واترز، یک حرامزاده تارگرینی بازمی‌گردد؛ مناطق وستروس معمولا برای حرامزاده‌های خود نام مشخصی انتخاب می‌کردند. مثل نام اسنو در شمال وستروس یا سند در دورن. تارگرین‌ها نیز به حرامزاده‌های خود واترز می‌گفتند. با‌این‌وجود دیمون فرزند اگان چهارم یکی از بدترین فرمانروایان وستروس بود.

دیمون در ۱۲ سالگی در تورمنتی که معمولا در کینگزلندینگ برگزار می‌شود، پیروز می‌شود، سپس به‌عنوان هدیه شمشیر خاندان تارگرین یعنی بلک‌فایر را دریافت می‌کند؛ شمشیری که از زمان اگان فاتح توسط پادشاهان تارگرین دست‌به‌دست می‌شد. پس از آن دیمون نام خانوادگی بلک‌فایر را برای خود انتخاب می‌کند. همچنین قبل از درگذشت اگون چهارم توسط او مشروعیت می‌یابد.

شورش بلک فایر

پس از اگان چهارم پسرش دیرون دوم پادشاه می‌شود. با‌این‌حال دیمون دیرون را به عنوان پادشاه برحق قبول ندارد. چون شمشیر بلک‌فایر را در دست ندارد و خود را لایق پادشاهی می‌داند. به همین خاطر بین بلک‌فایر و تارگرین جنگی آغاز می‌شود که به شورش بلک‌فایر معروف است. این شورش ۶۰ سال طول می‌کشد و در پایان تمام مردان بلک‌فایر کشته می‌شوند. با‌این‌حال شایعاتی درباره زنده‌بودن زنان بلک‌فایر پخش می‌شود.

خاندان پلام

نشان خانوادگی خاندان پلوم

خانواده پلام خاندان شناخته‌شده‌ای در وستروس محسوب نمی‌شوند. حتی در سریال گیم آف ترونز و کتاب حضور پررنگی ندارند. به‌طوری که در کتاب در جاهایی فقط به این خاندان اشاره می‌شود و نسبت ‌آن‌ها به تارگرین به ۴۰ سال پس از وقایع رقص اژدها برمی‌گردد. در آن زمان لرد اوسیفر پلام با النا تارگرین ازدواج می‌کند، سپس صاحب پسری به نام ویسریس پلام می‌شود. برخی اعتقاد دارند، ویسریس پسر مشروع اوسیفر نیست. با‌این‌وجود همه در تارگرین‌بودن او شکی ندارند.

خاندان پنروز

نشان خاندان پنروز

خاندان پنروز جزو خاندان کوچک استورملندز به شمار می‌آید که در سریال حضوری ندارد. در واقع ریشه خاندان پنروز به  النا تارگرین نوه رینیرا برمی‌گردد. النا با رانل پنروز استاد سکه‌ها ازدواج می‌کند. همچنین از او بچه‌دار می‌شود. به‌هرحال رانل زیاد عمر نمی‌کند. به همین دلیل النا پس از مرگ رانل با مایکل منوودی ازدواج می‌کند. با‌این‌حال هیچ شواهدی از فرزند النا در کتاب وجود ندارد.

خاندان ولاریون

نشان خاندان ولاریون

همانند سایر خاندانی که در مقاله ذکر شد، خاندان ولاریون در گات نقش ندارند. اما در کتاب مانفورد ولاریون یکی از پرچم‌داران استنیس باراتیون است که در جنگ بلک‌واتر می‌میرد، اما پسرش مونتریس ولاریون زنده می‌ماند. ولاریون زمانی یکی از قدرتمندترین خاندان وستروس به شمار می‌رفت. اما قدرت خود را به مرور از دست داد، اگرچه در وقایع کتاب هنوز خاندان نجیبی به شمار می‌رود.

رینیس تارگرین قبل از جنگ داخلی تارگرین‌ها با لرد کورلیز ولاریون ازدواج می‌کند. سپس صاحب یک پسر و دختر می‌شود. اما در جنگ پسر آن‌ها لینور ولاریون و پسر دیگر او از رینرا تارگرین کشته می‌شود. با‌این‌وجود دختر آن‌ها لینا ولاریون از دیمون تارگرین صاحب دو دختر به نام‌های بیلا و رینا می‌شود.

ولاریون بیشترین نسبت را با تارگرین دارد

بیلا و رینا تارگرین در سریال خاندان اژدها

پس از پایان جنگ داخلی بیلا با پسرعموی خود آلین ولاریون ازدواج می‌کند و آلین به ارباب جزرومد تبدیل می‌شود. رینا نیز با خاندان هایتاور وصلت می‌کند. اما شواهدی از بچه‌دار شدن رینا در دسترس نیست. به همین خاطر نمی‌توان گفت هایتاورها اصالت والریایی دارند. جالب است بدانید خاندان ولاریون و تارگرین اولین خاندان‌هایی بودند که پس از نابودی والریا به وستروس آمدند. به همین دلیل مونتریس ولاریون می‌تواند وارث تاج‌وتخت تلقی شود.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سریال بیشتر خاندان‌های ذکرشده شدند. کسی نمی‌داند، شاید اگر این خاندان‌ها حضور پررنگ‌تری داشتند، شاید وقایع غافلگیرکننده و هیجان‌انگیزتری در سریال شاهد بودیم.

رینیس تارگرین؛ شخصیت خاندان سریال اژدها که برای ملکه بودن نیازی به تاج ندارد

در پایان

خاندان‌های دیگری مانند ولاریون، پنروز، پلام و بلک‌فایر دارای اصالتی والریایی هستند. چون در زمان‌هایی با تارگرین‌ها ازدواج کردند و از آن‌ها بچه‌دار شدند. سپس خون والریایی را به خاندان‌های خود منتقل کردند. به همین دلیل در نغمه یخ و آتش خاندان تارگرین پیچیده‌ترین شجره‌نامه را در خود دارد. به‌طوری که اگر آن‌ را بخوانید، ممکن است گیج ‌شوید.

سوالات متداول

اگان فاتح کیست؟ اگان فاتح موسس  خاندان تارگرین است، کسی که تارگرین را به‌ قدرت اول منطقه در وستروس تبدیل کرد.

والریا چیست؟ والریا یک شهر ویران‌شده در ایسوس است که زمانی یکی از قدرتمندترین امپراطوری‌های ایسوس محسوب می‌شد. ولی در اثر فوران آتش‌فشان نابود شد.

اصالت والریایی چیست؟ خاندان تارگرین و والریون زمانی جزو زمانی خاندان اصلی سرزمین والریا بودند؛ به همین دلیل اصالتی والریایی دارند.

منبع: Screenrant


گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل قسمت یک؛ دوئل جذاب با وحید رکسا #cod

گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل قسمت یک؛ دوئل جذاب با وحید رکسا

 

 

 

 

 

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها