سریال Kaos شما را می‌تواند به دل اساطیر یونان ببرد، با این تفاوت که این‌بار همه چیز فرق می‌کند. تفاوت اصلی داستان خدایان سریال هرج و مرج بروز شدن آن‌ها با جوامع امروزی است. بروز بودنی که می‌تواند برای آن‌ها سنگین تمام شود.

سریال هرج و مرج یک اثر در ژانر کمدی با یک تم تاریک می‌باشد، این فضا خودش برای عده‌ای جذب کننده خواهد بود و برای گروهی غیر قابل درک، درباب این مسئله در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد، اما چیزی که این میان جذاب به نظر میاید، آن تغییر تم است. منظور از تغییر تم به این علت است که تا به حال هرچه از خدایان باستان دیده بودیم، در سبک و سیاق قدیم با پوشش‌های باستانی بود، اما این بار در سریال Kaos با یک ایده و خلاقیت نوآورانه شما خدایان باستانی را خواهید دید که همگی در بروزترین حالت ممکن از جوامع بشری درحال زندگی کردن هستند. این ایده یک شروع قدرتمند برای جذب مخاطب است.

نقد فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها | بازگشت سائورون

اصلا تصور این که شما اساطیری را که برای مدت‌های زیاد در کتاب‌ها و فیلم‌ها با شکل و شمایل باستانی تماشا کرده بودید را با ظاهر امروزی مشاهده کنید یک ایده متفاوت است. خلاقیت سریال هرج و مرج در همین میان می‌باشد که وجه تمایز او با سریال‌ها باستانی است، تصور کنید شما خدای خدایگان زئوس را با شلوار جین یا هاوایی در سواحل اسپانیا یا ایتالیا مشاهده کنید، خب طبیعتا جالب به نظر خواهد آمد. سریال Kaos یک سریال ۸ قسمتی است که برای فصل دومم هم تمدید شده بود، اما با پستی که یکی از عوامل سریال منتشر کرد این خبر را تکذیب کرد، باز باید منتظر ماند و دید که آیا نتفلیکس بودجه برای ساخت فصل دوم سریال هرج و مرج در نظر می‌گیرد یا خیر؟

نقد سریال Kaos

خدایان باستان در زمین چه می‌کنند؟

قضیه از اینجا شروع خواهد شد که زئوس خدای خدایگان باستان متوجه چین و چروک‌هایی روی صورتش می‌شود. زئوس با مشاهده این چین و چروک‌ها قدرت خودش را در خطر می‌بیند، از این رو به دنبال نشانه‌هایی می‌گردد تا این خطر را از سرش باز کند تا همه‌چی به منوال سابق بازگردد. در همین حین خانواده و دوستان زئوس همگی درگیر مشکلات و اتفاقاتی هستند که گریبانگیر آن‌ها شده است. سریال Kaos در فصل اول، درواقع برای شما موضوعاتی نظیر توطئه انسان‌ها، قدرت، سرنوشت و… بررسی می‌کند. زیبایی کار سریال هرج و مرج در این قسمت است که این اتفاقات را با یک نگاه کمدی به نمایش می‌گذارد.

خب این بود کلیات داستانی که قرار است در سریال Kaos مشاهده کنید. در ادامه قرار است با یک نقد و بررسی کلی راجب این اثر در مجله بازار، متوجه شویم که آیا سریال Kaos ارزش دیدن دارد یا خیر؟ مانند نقدهای گذشته اولین بررسی که انجام می‌دهیم راجب داستان سریال است، داستان و سناریو سریال هرج و مرج آن پتانسیل جذب بیننده را در ابتدا به خوبی دارد‌، اما مرحله به مرحله که جلوتر می‌رویم، زمانی که به اپیزودهای پایانی نزدیک می‌شویم، آن هیجان اولیه از مخاطب گرفته می‌شود، علت آن هم یک شروع قوی و کاملا درست می‌باشد، خب طبیعتا مخاطب توقع آن را خواهد داشت که تا پایان همچین اثری را مشاهده کند، اما متاسفانه این‌طور نیست.

مرحله‌ی بعدی بررسی که مرتبط به داستان سریال می‌شود، بخش ریتم و روند سریال است. سریال Kaos ریتم خوبی دارد و بیننده را با روند خوبش به مرز خستگی نمی‌رساند. از این نظر سریال امتیاز خوبی را دریافت می‌کند، علت آن‌هم در بخش بعدی واضح‌تر توضیح خواهم داد. در مجموع سریال هرج و مرج از نظر داستانی و ریتم نمره‌ی قابل قبولی می‌گیرد و این قابلیت را داشت که برای فصل‌های بعدی تمدید شود‌، علت کنسل شدن ساخت فصل دوم آن هنوز مشخص نیست، شاید به علت مخالفت‌هایی باشد که به این سبک، از نوع کمدی است. چون این نوع از کمدی با تم تاریک و طعنه‌آمیز مسیر خودش را پیش می‌برد.

نقد سریال Kaos

قرار است چه سریالی را تماشا کرد؟

اولین چیزی که در چشم مخاطب بیشتر به چشم خواهد آمد، فضای صحنه و دکور یک مجموعه است، سریال Kaos با استفاده از تمامی فضا‌های اسپانیا و ایتالیا، چنان صحنه‌ی خوش رنگ و زنده‌ای را خلق کرده است که چشم بیننده اصلا از تماشا خسته نمی‌شود‌، همین دلیل باعث خواهد شد تا ریتم سریال به سوی تندی برای بیننده حرکت کند، درواقع با این بخش شما می‌توانید پوششی بر روی ضعف ریتم سریال بگذارید تا کمتر به چشم آید. از دید من بخش دکور صحنه و طراحی لباس سریال هرج و مرج آن چیزی بود که باید بود، قشنگ کار را درآورده بود. در نقد سریال Kaos اولین بخشی که صدر جدول نقاط مثبت سریال قرار می‌گیرد، بخش طراحی صحنه و دکور است.

بخش دیگری که لازمه‌ی موفقیت هر اثری می‌باشد، شخصیت پردازی و بازیگری آن اثر است. زمانی که شما جف گلدبلوم را در نقش زئوس، خدای خدایان دارید، باید توقع این را داشته باشید که همانند یک خدا، برای شما ایفای نقش کند. سریال Kaos در بخش بازیگری عملکرد قابل قبولی داشته و نمره‌ی خوبی را دریافت می‌کند. در بخش شخصیت پردازی سریال هم باید بگم که از آنجایی که موضوع سریال هرج و مرج یک ژانر کمدی تاریک دارد، شخصیت پردازی متفاوتی هم دارد که تا حد قابل قبولی از پس این کار هم برآمده است. در کل سریال Kaos در این دو بخش عملکرد ضعیفی نداشته است و نمره‌ی قابل قبولی دریافت می‌کند، علل خصوص به علت حضور جف گلدبلوم در نقش زئوس.

نقد سریال Tulsa King | بازگشت رئیس مافیا

در پایان هم باید بگم که همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردم، سریال پایانش مثل شروعش آنچنان دلچسب و قوی نیست، نه این که ضعیف باشد ولی آن طور که باید باشد نیست. این بود بخش پایانی نقد سریال Kaos، اما اگر بخواهم یک نقد کلی راجب سریال هرج و مرج داشته باشم، بهترین چیزی که می‌توان راجب این اثر گفت: سریال Kaos یک ساخته‌ی سرگرم کننده و پاپ‌کرنی است که تماشای آن چیزی به شما نخواهد آموخت، صرفا می‌توان آن را برای سرگرمی تماشا کرد. با این حال اگر شما به دنبال یک سریال کمدی هستید که بتواند شما را سرگرم کند، من به شما سریال Kaos را معرفی می‌کنم.

Loading