بازی Shogun Showdown یک اثر دوبعدی در سبک روگلایک است. شوگان شودون به واسطه‌ی گیم‌پلی جذاب می‌تواند تجربه‌ دوست داشتنی و متفاوتی را برای گیمرها رقم بزند. با نقد و بررسی بازی Shogun Showdown همراه مجله بازار باشید.

بررسی بازی God of War | کریتوس باز می‌گردد

با گسترش و پیشرفت سریع دنیای بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر دسته وسیعی از گیمرها دیگر به سراغ تجربه آثار دوبعدی و کوچک نمی‌روند. اما همچنان تیم‌های متعددی مشغول ساخت آثار دوبعدی و کوچک هستند که برای یک بارهم شده باید آن‌ها را تجربه کرد. بازی Shogun Showdown توسط استودیوی Roboatino توسعه یافته و المان‌های به کار رفته در فضای آن از کشور ژاپن الهام گرفته شده جزو این دسته قرار می‌گیرد.

کرکترهای جنگجوی مختلف در Shogun Showdown

نقد و بررسی بازی Shogun Showdown

بازی Shogun Showdown مانند آثار روگلایک دیگر داستان ارزشمندی وجود ندارد و این موضوع کاملا طبیعی است. مهم‌ترین بخش بازی Shogun Showdown گیم‌پلی‌اش است. در بخش گیم‌پلی بازی به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند و می‌تواند با گیم‌پلی سرگرم کننده و جذابش گیمرها را معتاد خود کند. داستان شوگان شودون شما را در قالب کرکتر‌های مختلف قرار می‌دهد، شما باید در نقش این کرکترها‌ی جنگجو شوگان‌های مختلف را شکست دهید.

در شروع Shogun Showdown شما کنترل یک کرکتر را در دست می‌گیرید که دو مهارت مختلف دارد. روایت بازی همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردم به صورت دوبعدی است، با ورود به اولین مرحله می‌توانید کرکتر خود را در جهت‌های راست یا چپ حرکت دهید و از مهارت‌هایتان برای شکست دادن دشمنانتان با روش‌های مختلف استفاده کنید.

در هر یک از مراحل دشمنان در موج‌های مختلف به شما حمله می‌کنند و با شکست دادن آن‌ها به بخش‌های بعدی مراحل می‌روید این روند تا رسیدن به باس فایت ادامه دارد. بازی به صورت نوبتی است و برای موفقیت در آن بجای نشان دادن واکنش‌های سریع باید ذهنتان را به کار بیاندازید و از استراتژیک‌های مختلف استفاده کنید. حتی حرکات شما در نقشه بازی می‌تواند موجب شکست یا پیروزیتان شود به همین منظور هیچ‌ وقت بدون استراتژی حرکتی را انجام ندهید.

طراحی متنوع دشمنان در Shogun Showdown

نقد و بررسی بازی Shogun Showdown

یکی از نکات مهمی که در بخش آموزشی به آن اشاره می‌شود امکان رد کردن نوبتتان است. شاید همان اول احساس کنید این قابلیت کاربرد چندانی ندارد اما با پیش روی در مراحل مختلف و قرارگیری در جریان بازی متوجه می‌شوید در برخی از مواقع رد کردن نوبت می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. در بخش طراحی دشمنان از نظر ظاهری و گیم‌پلی سازندگان به خوبی عمل کرده‌اند. به عنوان مثال دشمنانی در روند بازی وجود دارند که برای آسیب زدن به شما باید در نزدیکیتان قرار داشته باشند اما برخی دیگر از آن‌ها می‌توانند از راه دور یا به واسطه‌ی المان‌های موجود در محیط به شما آسیب بزنند.

برخورد شما در مواجه با دشمنان و انجام اعمال مختلف در رویارویی با آن‌ها به صورت مستقیم روی پیروزی یا شکستتان در نبرد‌ها تاثیر می‌گذارند. در این بخش سازندگان دست شما را باز گذاشته‌اند تا بتوانید با استفاده از استراتژیک‌های مختلف یا حتی استفاده از قدرت دشمنان در مقابله خودشان به پیروزی دست پیداکنید. برای مثال یکی از کرکترهای درون بازی که کنترل آن را در دست می‌گیرید می‌تواند جای خود را با دشمنان عوض کند، شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت کاری کنید که دشمنان به یار خودشان ضربه بزنند.

به غیر از بخش نبردهای استراتژیک با کیفیت در Shogun Showdown این بازی از نظر سیستم ارتقا و افزایش سطح هم به خوبی عمل می‌کند. اگر در حین مبارزات کشته شوید به کمپ اولیه منتقل می‌شوید و باید از اول مسیرتان را آغاز کنید. این بازگشت‌های کسالت‌آور و طی کردن روند بازی برای بارهای متعدد موجب می‌شود به غنائم مختلفی دست پیدا کنید که در روند بازی کمکتان می‌کنند. با استفاده از غنائم به دست آمده می‌توانید آیتم‌های متنوعی را تهیه کنید که تنوع ضربه‌های شما را بیشتر می‌کنند در نتیجه پیروزی در مقابل دشمنان برایتان آسان‌تر می‌شود.

بررسی بازی SpongeBob SquarePants: The Patrick Star | ماجراجویی پاتریک در بیکینی‌باتم

هر کرکتر دو مهارت اختصاصی دارد

بررسی بازی Shogun Showdown

مهارت‌های موجود در Shogun Showdown هرکدام دارای قدرت ضربه و کول‌دون متفاوتی هستند که می‌توان در نبردهای مختلف آن‌ها را به کار گرفت. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که یکی از مهارت‌ها آسیب کمی را به دشمن وارد کند اما در عوض باعث شود او مقدار زیادی از شما دور شود و برای مدتی از ضربه‌هایش در امان بمانید. بعد از تمام کردن هر مرحله و شکست دادن باس فایت‌ آن می‌توانید به صورت تصادفی از بین دو فروشگاه یکی را انتخاب کنید. این فروشگاه‌ها آیتم‌هایی برای افزایش سلامتی شیلدتان وجود دارد و یا می‌توانند قابلیت‌های مختلف شما را از جمله دمیج یا کول‌دون را ارتقا دهند.

برای دست‌یابی به شخصیت‌های جدید در Shogun Showdown باید باس‌‌های خاصی را شکست دهید. دقیقا وقتی که حس‌ می‌کنید گیم‌پلی بازی در حال تکراری شدن است با دست پیدا کردن به کرکتری جدید سبکی متفاوت از Shogun Showdown را تجربه می‌کنید. طراحی کرکترهای شوگان شودون طوری انجام شده است که هرکدام به نوعی گیم‌پلی جدیدی را به بازی می‌آورند و به بهترین شکل ممکن از تکراری شدن آن جلوگیری می‌کنند.

با وجود جذابیت‌های بخش تنوع کرکتر و گیم‌پلی خوب بازی ضعف‌هایی مانند وجود لوپ‌های کوتاه در بازی Shogun Showdown به چشم می‌خورند. به این شکل که پس از رسیدن به سطح تغریبا بالایی در بازی می‌توانید نقشه آن را کامل کنید و با انجام این کار تنها مدت کوتاهی را به تجربه Shogun Showdown ادامه می‌دهید. به طور کلی تایم‌پلی Shogun Showdown می‌توانست طولانی‌تر از چیزی که هست باشد و زمان بیشتری را به آن اختصاص داد.

بازی Shogun Showdown

در بخش گرافیک بصری Shogun Showdown از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و با وجود دوبعدی بودن جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشد. طراحی بخش‌ها و مراحل مختلف هم در آن به خوبی انجام شده است. موسیقی‌های بازی اما حرف زیادی برای زدن ندارد و می‌توان تنها از وجود آن راضی بود هرچند که پس از مدت کوتاهی تکراری می‌شوند.

بررسی بازی Silent Hill ۲ Remake | بازسازی دلچسب سایلنت هیل

بازی Shogun Showdown با وجود کوتاه بودن و بهره‌مندی از طراحی ساده می‌تواند برای مدت زمان کوتاهی تجربه‌ای لذت بخش را برایتان رقم بزند. بخش‌های مختلف Shogun Showdown از جمله گیم‌پلی و طراحی محیط هم از کیفیت خوبی برخوردارند و هم تنوع مناسبی دارند. از نظر کلی Shogun Showdown می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از یک بازی روگ‌لایک را برایتان به ارمغان بیاورد و خاطرات جدیدی را در ذهنتان جای بگذارد.

Loading