نقد و بررسی نقدوبررسی بازی‌ها

نیم نگاهی به ماینکرافت لجندز؛ شاهکار دنیای مکعبی، این بار به صورت استراتژی

ماینکرافت لجندز یک نسخه فرعی استراتژی از بازی بسیار محبوب ماینکرافت است که پارسال معرفی شد و طرفداران دنیای مکعبی، حسابی منتظر عرضه آن هستند. اکنون با نزدیک شدن به روز انتشار جهانی این بازی، در اینجا نگاهی می‌اندازیم به این عنوان تا ببینیم دقیقاً Minecraft Legends چیست و سازندگان این بار برای طرفداران چه تدارک دیده‌اند.

در Minecraft Legends دقیقاً باید چه کرد و گیم پلی بازی چگونه است؟

ماینکرافت لجندز یک بازی اکشن استراتژی است. این عنوان در دنیای بازی اصلی سری روایت خواهد شد اما سبکش با آن زمین تا آسمان فرق دارد. این بار باید روی مبارزات استراتژی تمرکز کنید و دشمنان را با تاکتیک شکست دهید. در این مسیر، باید دوستان خود را متحد کرده و از خانه خود در برابر مهاجمان حفاظت کنید.

در Minecraft Legends خواهید توانست علاوه بر بخش داستانی، همراه با دیگر بازیکنان نیز بخش مولتی پلیر را تجربه کنید
در Minecraft Legends خواهید توانست علاوه بر بخش داستانی، همراه با دیگر بازیکنان نیز بخش مولتی پلیر را تجربه کنید

با این تفاسیر، باید گفت جنگ‌های بزرگ و پر از هیجان، قسمت اصلی گیم پلی Minecraft Legends را تشکیل می‌دهند. همانند هر عنوان استراتژی دیگری، ساخت و ساز نیز در کنار مبارزه در این بازی وجود دارد اما مشخص نیست که سازندگان چه قدر روی این وجه از ساخته‌شان تمرکز داشته‌اند.

بخش چند نفره Minecraft Legends چگونه است؟

کسانی که تا کنون به نسخه‌های آزمایشی بازی دسترسی داشته‌اند، می‌گویند نقطه مثبت آن، بخش چند نفره است. در Minecraft Legends خواهید توانست علاوه بر بخش داستانی، همراه با دیگر بازیکنان نیز بخش مولتی پلیر را تجربه کنید. در این بخش، هم امکان بازی به صورت رقابتی و هم به صورت همکاری وجود دارد.

طبق گفته آقای مگنوس ندفورس (Magnus Nedfors)، تمرکز اصلی بازی روی همکاری موجودات مختلف دنیای ماینکرافت با یکدیگر، در مبارزه با پیگلین‌ها است. به گفته او، قرار نیست شما روی قوی‌تر کردن کاراکتر خود تمرکز کنید و به جایش، باید بیشتر به دنبال یافتن دوستان و متحدانی باشید که بیشترین کمک را در نبرد به شما خواهند کرد.

ماینکرافت لجندز یک بازی اکشن استراتژی است. این عنوان در دنیای بازی اصلی سری روایت خواهد شد اما سبکش با آن زمین تا آسمان فرق دارد
ماینکرافت لجندز یک بازی اکشن استراتژی است. این عنوان در دنیای بازی اصلی سری روایت خواهد شد اما سبکش با آن زمین تا آسمان فرق دارد

قرار است چه موجودات آشنایی از دنیای ماینکرافت را در این بازی ببینیم؟

علاوه بر موجودات دنیای اصلی Minecraft، قرار است در این بازی گروه‌ها و موجودات جدیدی را نیز ببینیم که هم در برابرشان مبارزه خواهیم کرد و هم باید به کمک آنان برنده شویم. نیروهای خودی، شامل چهره‌های آشنایی مانند روستاییان، اسلکت‌ها، کریپرها و گولم‌ها هستند.

طبق گفته آقای دنیس رایز (Dennis Ries)، تهیه کننده بازی، نیروهای Cobblestone Golems به طور اختصاصی برای تخریب ساختمان‌های دشمنان به کار می‌روند، در حالی که Plank Golems در مبارزات دورادور بسیار کارساز خواهند بود.

دشمنان که همان پیگلین‌ها هستند نیز دسته‌بندی‌های جدیدی خواهند داشت و در مبارزه با شما دست خالی نخواهند بود. برخی پیگلین‌ها مانند Bastions، بیشتر به ساختمان‌های دفاعی تمایل دارند و Bruisers با دو شمشیر بلند، در میدان مبارزه حسابی حریفان را اذیت خواهند کرد.

علاوه بر موجودات دنیای اصلی Minecraft، قرار است در این بازی گروه‌ها و موجودات جدیدی را نیز ببینیم که هم در برابرشان مبارزه خواهیم کرد و هم باید به کمک آنان برنده شویم
علاوه بر موجودات دنیای اصلی Minecraft، قرار است در این بازی گروه‌ها و موجودات جدیدی را نیز ببینیم که هم در برابرشان مبارزه خواهیم کرد و هم باید به کمک آنان برنده شویم

بازی چه زمانی و روی چه کنسول‌ها و پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود؟

با این که استودیوی موجنگ چندین سال است که توسط مایکروسافت خریده شده، اما خوشبختانه سیاست‌های آن درباره عرضه عناوین ماینکرافت روی پلتفرم‌های مختلف، تغییری نکرده. این عنوان قرار است در روز ۲۸ فروردین برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس/اس و کامپیوتر عرضه شود.

۲۰ مکان جالب و عجیب ماینکرافت که حتما باید به آن‌ها سر بزنید

لازم به ذکر است که مشترکان ایکس باکس گیم پس خواهند توانست این بازی را در روز اول عرضه به صورت رایگان در دسترس داشته باشند. حرف و حدیث‌هایی درباره انتشار Minecraft لجندز برای موبایل هم وجود دارد و شاید تا اواخر امسال و یا سال بعد میلادی، استراتژی مکعبی را روی اندروید و آی او اس هم ببینیم.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابوالفضل عارفی
پاسخ

ماینکرفت همین جوری عالیه حالا فکر کنید استراتژی باشه محشر میشه

محمد
پاسخ

عالی میشه

علی
پاسخ

میگن که ماینکرافت لجندرز واس گوشی هن اومدا امروز هم فیلمش رو دیدم اما هرجا سرچ کردم نیاورد

امیر
پاسخ

عالییییی

Kasra
پاسخ

کاش اند هم بود

رامان محمدی مقدم
پاسخ

عالیه این بازی

بردیا
پاسخ

گزارش کارآموزی