بلادبورن برای پلی استیشن 6
اخبار بازی خبر

چرا بازسازی بازی Bloodborne برای PS6 می‌تواند جذاب باشد؟

با توجه به‌اینکه بازی Bloodborne در حال‌حاضر تنها برای سخت‌افزار پلی استیشن ۴ همگام‌سازی شده است، اکنون زمانی مناسبی برای سونی محسوب می‌شود که برنامه‌ریزی جدیدی را برای بازسازی این اثر برای کنسول نسل دهمی‌اش آغاز کند.

بازی‌های استودیو فرام‌سافتور (FromSoftware) عناوین بزرگ و خاصی هستند که کاربران متفاوتی را جذب خود می‌کنند، نه هر کاربری بلکه علاقه‌مندان به سبک سولزلایک را حسابی می‌توانند سرگرم نگه دارند و به چالش‌های عجیب‌وغریبی بکشانند. موفقیت بسیار مثبت بازی Elden Ring هم در سال ۲۰۲۲ باعث ایجاد لشکری از طرفداران جدید شد که در نهایت سیل عظیم این طرفداران، باعث حساسیت بیشتر FromSoftware خواهد شد. با توجه به اینکه بازی بلادبورن هم یکی از بهترین اثرهای خلق شده در این استودیو به حساب می‌آید، بهترین زمان است که این بازی با همکاری سونی ریمیک یا همان بازسازی شود.

بازی Bloodborne اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و به اثری تبدیل شد که تا سال‌ها یاد طرفداران و بازی‌بازانش باقی خواهند ماند. بلادبورن ترکیبی از طراحی پیچیده دنیای دارک سولز (Dark Souls) با یک سیستم مبارزه‌محور جدید و سرعتی بود که با عنصر ترس کیهانی یا همان لاوکرافتی ترکیب می‌شد. این بازی علاوه‌بر طرفداران دارک سولز، دیگر بازیکنان جهان سرگرمی را مجذوب خود کرد و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال تبدیل شد. شهرت بازی‌های قبلی FromSoftware فرصتی برای ورود به طبقه‌ی همکف یک فرنچایز جدید محسوب می‌شد، در حالی هم که ساخت Bloodborne در آن زمان یک قمار به‌تمام معنا محسوب می‌شد اما در نهایت توانست فروش بسیار زیادی را برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن ۴ به ارمغان بیاورد.

در سال ۲۰۱۵ شرکت سونی «شعبه دانمارک» و GivBlod برای تشویق گیمرها به اهدای خون با موضوع Bloodborne همکاری کردند و پس از اهدای خون گیمرها، جایزه‌هایی را نیز برای این رویداد ترتیب دادند و به محبوبیت این IP جدید کمک بخشیدند. از آن طرف هم که رزومه‌ی فرام‌سافتور همه‌چیز را ثابت می‌کرد، در نتیجه همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد تا بلادبورن به‌نام «خاص‌ترین بازی فرام‌سافتور» شناخته شود که حتی در این استودیو که هیچ، در هیچ یک از شرکت‌های دیگر هم مثال مشابهی به‌عنوان یک رقیب قدرتمند و هم‌سبک نداشته باشد.

Dragon’s Dogma ۲: چرا بازیکنان نمی‌توانند در نقش الف‌ها بازی کنند؟

بلادبورن در حال از دست دادن زمان است

ریمیک بلادبورن و ریمستر بلادبورن

بازی Bloodborne به تعبیر یکی از نویسندگان حوزه بازی‌های ویدیویی، در دام پلی استیشن ۴ زندانی شده است و هیچ پورتی برای نسل نهم صنعت گیم و سیستم‌های شخصی ارائه نمی‌دهد و همین موضوع به‌مرور زمان باعث افت این اثر خواهد شد و آن را به‌صورت جدی در معرض خطر قرار خواهد داد. البته این به آن معنا نیست که بلادبورن را نمی‌توانید در پلی استیشن ۵ تجربه کنید، چرا می‌توانید این بازی را بر روی این کنسول نسل نهمی اجرا کرده و لذت ببرید اما با گرافیک و جزئیات یک کنسول نسل هشتمی؛ یعنی چه؟ یعنی بلابورن نسخه‌ی ریمستر ندارد و اگر در پلی استیشن ۵ اجرا می‌شود صرفا با گرافیک و سیستماتیک PS4 است و نه چیزی بیشتر.

به همین دلیل، این حدس را می‌توانیم بزنیم که سونی یا در حال توسعه‌ی نسخه‌ی ریمیک این بازی برای کنسول پلی استیشن ۶ است یا اینکه «باید» فکری به حال عرضه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این اثر برای کنسول نسل آینده‌اش کند. به‌جز رسانه‌ها تا به‌حال بسیاری از کاربران هم در شبکه‌های اجتماعی به این مبحث واکنش‌های مختلفی را نشان داده‌اند و از درخواست خود در رابطه با بازسازی کردن Bloodborne برای PS5 رونمایی کرده‌اند اما از آنجایی که در مرحله‌ی اول تمامی درخواست‌ها بی‌جواب مانده‌اند و سونی پیگیری رسمی را اتخاذ نکرده است و در مرحله‌ی دوم نیز، عمر نسل نهم بازی‌های ویدیویی در مراحل پایانی خود قرار دارد، این احتمال وجود دارد که سونی برنامه‌ریزی‌هایش را روی PS6 به اجرا برساند.

بازسازی Bloodborne برای پلی استیشن ۶ بسیار منطقی بنظر می‌رسد

نسخه بازسازی شده بازی بلادبورن

این موضوع صحیح است که بلادبورن، هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ کیفیت به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۴ شناخته می‌شود اما بیایید به موارد دیگری هم بپردازیم. بازی استودیو Bluepoint’s یعنی بازی Demon’s Souls از استودیو FromSoftware باعث شد، گیمرهای تازه نفسی که برای نسل جدید سرگرمی محسوب می‌شوند این اثر را که حداقل برای دو نسل قبل است را تجربه کنند. از آنجایی هم که این ریتم به‌خوبی جواب داده است، بهتر است Bloodborne برای پلی استیشن ۶ منتشر شود و یک ترکیب جدی از ساختار سولزبورن و بلادبورن را به بازیکنان ارائه دهد و حتی بهتر از قبل طرفداران سبک Soulslike را جذب کند. از آنجایی هم که شایعه‌هایی مبنی‌بر عرضه‌ی PS6 در سال ۲۰۲۹ وجود دارد، می‌بایست این را در نظر بگیریم که بلادبورن در اوایل ۲۰۳۰ به تولد ۱۵ سالگی خود می‌رسد، پس در این موقعیت بهترین زمان برای انتشار نسخه‌ی ریمیک Bloodborne وجود دارد.

بازسازی بازی‌های FromSoftware وظیفه‌ی دیگر شرکت‌ها است

در مصاحبه‌ی اخیر رسانه IGN با هیدتاکا میازاکی، کارگردان بی‌نظیر Bloodborne اظهار داشته است:

من از عرضه‌ی بازی‌های مختلف FromSoftware روی سخت‌افزار و کنسول‌های جدید صنعت ویدیو گیم استقبال می‌کنم.

این کارگردان در ادامه بیان کرده است:

عناصری از فرام‌سافتور در بازی‌هایش به‌خصوص بلادبورن وجود دارد که به‌سادگی قابلیت بروزرسانی را ندارند. بخش پلی استیشن ۴ هم تا به‌حال بارها علاقه‌ی خود را نسبت به ساخت و انتشار نسخه‌ی بازسازی شده Bloodborne اعلام کرده است و این موضوع را نیز بیان کرده است که:‌ «ما به سادگی صاحب IP در FromSoftware نیستیم» بهتر است من هم بگویم، ماهم نیستیم. بازسازی بلادبورن کاملا به سونی وابسته است و صرفا دستور این شرکت می‌تواند کار را عملیاتی کند.

با پیشرفت فرام‌سافتور و خلق نوآوری‌ها و بازی‌های جدید به‌همراه تجربه‌های نو و تازه‌اش، می‌تواند این حدس را به ما برساند که این استودیو احتمالا این امکان را در حال‌حاضر ندارد که روی ساخت ریمیک Bloodborne تمرکز کند؛ حتی اگر سونی دستور انجامش را دهد این استودیو پتانسیل اجرای این دستور را به‌خوبی نخواهد داشت. به همین خاطر باید بگوییم که خوشبختانه رابطه‌ی سونی با استودیو Bluepoint Games شرایط ایده‌آلی را پشت‌سر می‌گذارد و اگر آن‌ها تصمیم بگیرند در رابطه با Bloodborne نسخه‌ی بازسازی شده‌ای را توسعه بدهند و عرضه نمایند حتما این اتفاق رقم خواهد خورد. بلوپوینت بارها وظیفه‌ی ریمیک بازی‌های مختلفی را بر عهده داشته است و از بازی‌های استودیو فرام‌سافتور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم می‌توانیم بازی Demon’s Souls را مثال بزنیم و از جلوه‌های ویژه قدرتمندش نیز تعریف کنیم.

۱۰ چیزی که همه بازیکنان ماینکرافت حداقل یک‌بار تجربه کرده‌اند نسخه ریمیک بلادبورن

همانطور که من همیشه به‌عنوان یک «بازی‌نویس» شرح داده‌ام، صنعت بازی‌های ویدیویی در این نسل و نسل‌های آینده قرار است اکوسیستمی از ریمسترها و ریمیک‌ها را تشکیل داده و پشتیبانی کند، در مرحله‌ی اول دلیلش برقراری ارتباط مخاطبین جدید با بازی‌های قدیمی است و در مرحله‌ی دوم، فروش یک محصول تجاری به‌صورت «دوباره» است و در مرحله‌ی آخر هم پویاسازی عناوین کلاسیک است که در چند وقت اخیر ساخته‌هایی همانند Demon’s Souls، Dead Space، Resident Evil 4 و Final Fantasy 7 را می‌توانیم مشاهده کنیم.

به‌نظر شما، سونی با استودیوهای Bluepoint Games و FromSoftware جهت ساخت نسخه‌ی بازسازی شده بازی بلادبورن همکاری می‌کند یا خیر؟ نظرتان را با ما و دیگر کاربران مجله کافه بازار به اشتراک بگذارید.


بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ روی موبایل

بازی های ps5 روی موبایل

منبع: Gamerant

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها