اخبار بازی خبر

قوانین جدید چین به بازیسازهای کوچک ضربه خواهد زد

دولت چین به تازگی قوانینی را در مورد بازی‌های ویدیویی و سازندگان آن‌ها وضع کرده که بیش‌تر از شرکت‌های بزرگ، به بازیسازها کوچک ضربه خواهد زد. علاوه بر این، قوانین مقرر شده باعث کاهش درآمد از طریق تبلیغات آنلاین نیز خواهد شد.

اداره ملی مطبوعات و انتشارات جمهوری خلق چین به تازگی مقرراتی را وضع کرده که به واسطه آ‌ن دعوت روزانه گیمرها به بازی‌های ویدیویی ممنوع خواهد شد. در ادامه این قانون جدید سهام شرکت‌های بزرگی نظیر Tencent، NetEase و Bilibili به پایین‌تر حد خود در یک سال گذشته رسید که یک رکورد منفی به شمار می‌رود. در این میان یک سری قوانین جزئی دیگر نیز تشریح شده‌اند که به خاطر آن‌ها برخی از راه‌های درآمد بازیسازها تضعیف می‌شوند.

تریلر لایو اکشن بازی پابجی منتشر شد؛ هنرنمایی بازیگر سریال اسکویید گیم

کنت فونگ که رئیس بخش تحقیقات اینترنتی سازمان UBS است این گونه توضیح می‌دهد:«رابطه بین بازیسازهای بزرگ و کاربران فعال روزانه بازی‌های چندنفره باید عملکرد بهتری داشته باشد. این بدان خاطر است که بازیسازها راه‌های دیگری برای افزایش تعامل گیمرها، دسترسی به کاربران و بهبود قابلیت‌های تحقیق و توسعه دارند و می‌توانند مخاطبین بیش‌تری جمع کنند. بدین ترتیب و با درآمد کم‌تر بازی‌های آنلاین، صنعت تبلیغات نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

بازیسازها
قوانین جدید تشویق گیمرها برای ورود به بازی‌ها را ممنوع می‌کند

اما این‌ها به چه معنی است؟ طبق گزارش‌های سازمان UBS حدود ۲۰ درصد درآمد حاصل از تبلیغات در انحصار بازی‌های ویدیویی قرار دارد که رقم فوق‌العاده بزرگی است. این قانون جدید کاری می‌کند که تبلیغات دنیای ویدیو گیم تضعیف شود و بازی‌های آنلاین دیگر نتوانند مانند گذشته مخاطبین را به اجرای بازی‌های آنلاین تشویق کنند. همان‌طور که گفته شد این مسئله روی غول‌های بزرگی NetEase، Tencent و Bilibili تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آن‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گذشته از خود ثبت کنند.

این بتل رویال جدید ترکیب پابجی و فال گایز است

اما توجه داشته باشید که شرکت‌های متعدد دیگری در کشور چین وجود دارند که به توسعه و عرضه بازی‌های ویدیویی می‌پردازند. به گفته کارشناسان این محدودیت‌های جدید تاثیر منفی بیش‌تری روی شرکت‌های کوچک می‌گذارند که جای نگرانی دارد. البته این اولین باری نیست که دولت چین تمایل خود را به محدود کردن بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهد. آن‌ها در چند وقت اخیر قوانین متفاوتس را وضع کرده‌اند که باعث به وجود آمدن محدودیت‌های مختلف به خصوص در میان گیمرهای کم سن و سال می‌شود.

فونگ اعتقاد دارد که تشویق بازی‌های آنلاین برای ورود گیمرها به بازی در این روزها بسیار متداول است. این روش نه تنها باعث افزایش تعداد مخاطبین و گیمرهای همزمان می‌شود، بلکه شرایطی را فراهم می‌سازد تا بازیسازها بتوانند به جمع‌آوری اطلاعات و عادت‌های کاربران خود بپردازند. بدین ترتیب ممنوع شدن این تشویق‌ها ضربه بزرگی به بازیسازها خواهد شد. اما موضوع دیگری که وجود دارد این است که نمی‌دانیم این قوانین فقط در مورد بازی‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند یا شامل بازی‌های قدیمی هم می‌شوند.

به طور کلی کنت فونگ اظهار می‌کند که این قانون بیش‌تر روی بازی‌های جدید تاثیر منفی می‌گذارد تا آثار قدیمی. با این حال او اعتقاد دارد که توسعه دهندگان بازی‌های آنلاین به شدت خلاق و مبتکر هستند و می‌توانند راه‌های جدیدی را برای جذب و حفظ مخاطبین فعال پیدا کنند. بدین ترتیب و در حالی که بازیسازهای بزرگ می‌توانند به واسطه منابع خود راه‌های جدیدی برای این مشکل به وجود آورند، شرکت‌های کوچک‌تر باید مدت زمان بیش‌تری به دنبال یک راه‌حل جایگزین باشند.

نظر شما در مورد قوانین جدید چین و تاثیر آن روی بازیسازها چیست؟ نظرات خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ که حتما باید بازی‌شون کنید

تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ که حتما باید بازی‌شون کنید

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها