بازی سایبرپانک ۲ برای ساخت یک فضای دیستوپیایی تلاش بیشتری میکند
پاول ساسکو که در بازی سایبرپانک ۲ وظیفه دستیار کارگردان را برعهده دارد، در مورد روند توسعه دنباله Cyberpunk 2077 توضیح داد. طبق گفته او نسخه جدید مجموعه برای ساخت یک محیط دیستوپیایی تلاش بیشتری خواهد کرد. ساسکو اعتقاد دارد که این رویکرد در نسخه ابتدایی زیاد شدید نبود.
بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ و بسته الحاقی آن با نام فنتوم لیبرتی کار فوقالعادهای در محیطسازی داشتند. استودیو سی دی پراجکت این بازی را به گونهای درست کرد که بتوان با تجربه آن حس قدم زدن در یک شهر دیستوپیایی سایبرپانکی را به دست آورد. با این حال برخی از طرفداران این بازی اعتقاد دارند که Cyberpunk 2077 میتوانست مرزهای شکست شده را بیشتر گسترش دهد. در واقع با توجه به پتانسیلهایی که یک تم سایبرپانکی به وجود میآورد امکان استفاده به مراتب عمیقتری را برای محیطسازی مهیا میکند.
حال ظاهرا برخی از سازندگان خود بازی هم با این نقد موافق هستند و میخواهند در بازی سایبرپانک ۲ عمق بیشتری به آن دهند. آنها میخواهند هنگامی که که دنباله Cyberpunk 2077 عرضه شد محیط نقشه حس دیستوپیایی بیشتری به وجود آورد. منظور از دیستوپیا محیطی است که در آن ارزشهای اخلاقی جایگاهی ندارند و همه در یک تنگنای جهنم مانند در کنار یکدیگر زندگی میکنند. هرچند که در نسخه ابتدایی مجموعه این عنصر وجود داشت، اما قرار است با بازی بعد گسترش پیدا کند.
پاول ساسکو که در Cyberpunk 2077 هم به عنوان دستیار کارگردان حضورفعالیت میکرد در حین پادکست AnswerRed به انتقاد از خود و تیمش پرداخت. به اعتقاد او بازی مذکور نتوانست آنطور که باید تفسیر اجتماعی خود از یک محیط دیستوپیایی را ارائه دهد؛ محیطی که بحران بیخانمانها در آن اوج میزند و ارزشهای اخلاقی آخرین اولویتی است که برای شهروندان ارزش پیا میکند.
ساسکو در این پادکست توضیحداد:«من حس میکنم که ما در برخی جنبهها به اندازه کافی محدودیتها را پشت سر نگذاشتیم. برای مثال بیایید در مورد بحران بیخانمانی صحبت کنیم. هنگامی که من به بازی نگاه میکنیم اینگونه هستیم که ما در سایبرپانک ۲۰۷۷ به اندازه کافی پیشروی نکردیم. ما فکر میکردیم که یک محیط دیستوپیایی را به وجود آوردهایم، اما راستش این است که فقط یک رویکرد سطحی داشتیم (میتوانستیم کار بهتری انجام دهیم.»
بازی سایبرپانک ۲ در حال حاضر با اسم رمز Project Orion مراحل توسعه خود را پشت سر میگذارد و هنوز وارد مرحله اصلی تولید نشده است. با این حال ظاهرا استودیو سی دی پراجکت برنامههای عمیق و آینده نگرانهای برای آن دارد. برای مثال دن هرنبرگ که تهیه کننده اجرایی سایبرپانک بعدی محسوب میشود، توضیح میدهد که دنیای سایبرپانک به آنها اجازه میدهد موقعیتهای مشابه دنیای واقعی به وجود آورند. منتها موضوع این است که آنها در خلق این موقعیتها حسابی افراط میکنند تجربه مبالغهانگیزی را برای مخاطبین به وجود آورند.
دن هرنبرگ در پادکست AnswerRed توضیح داد:«من فکر میکنم چیز جالبی که در مورد سایبرپانک و آینده دیستوپیایی آن وجود دارد این است که ارتباط زیادی با دنیای امروزی پیدا میکند. ارتباط با مواردی مثل شرکتهای عظیم، مردمی که مانند منبع استثمار میشوند، شکاف طبقاتی و اینجور چیزها. من فکر میکنیم که Cyberpunk 2077 به ما اجازه داد داستانهایی را تعریف کنیم که مردم و ارتباطشان همیشه در قلب آن قرار داشت. منتها این داستانها در دنیایی جریان دارند که در هم شکسته و ما میتوانیم به آنها بپردازیم.»
به طور کلی منظور سران سی دی پراجکت این است که سایبرپانک ۲ میخواهد تمام نکات جذاب نسخه اول را بگیرد و آنها را از روشهای مختلف ارائه دهد. این بازیساز لهستانی در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را روی نسخه بعدی ویچر گذاشته که به زودی تازه وارد مرحله اصلی تولید میشود. بدین ترتیب ما حالا حالاها با سایبرپانک بعدی فاصله داریم. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt
بهترین بازیهای ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالی
نظرات