کارگردان Cyberpunk 2077 توصیه جالبی برای علاقهمندان به بازیسازی دارد
بازی Cyberpunk 2077 درست مثل اکثر بازیهای محبوب و بزرگ صدها ماد جذاب و کاربردی دارد که توسط هواداران ساخته شدهاند. مادسازی از چندین دهه پیش در صنعت بازی رواج داشته و هنوز هم یکی از عناصر پرطرفدار و قدرتمند میان گیمرها محسوب میشود. مادها میتوانند کیفیت یک بازی را بهبود ببخشند، باگها و مشکلات آن را برطرف کنند، و یا صرفا با هدف تزریق خواستهها و سلایق افراد به یک اثر طراحی و ساخته شوند.
مادها به عنوانی چون Skyrim کمک کردهاند تا عمر بسیار طولانیتری داشته باشد و همچنان پس از ۱۳ سال، این بازی طرفداران و بازیکنان بسیاری دارد. یا به عنوان مثال بسیاری از بازیکنان Mass Effect Andromeda با باگی مواجه میشدند که پوینتر موس را در وسط صفحه نگه میداشت و تجربه بازی را به کلی خراب میکرد. این باگ عجیب تا امروز توسط توسعهدهندگان اصلی بازی برطرف نشده، اما شما میتوانید با دانلود یک ماد ساده و کوچک از Nexus Mods از شر آن خلاص شوید.
اما شاید مسئلهای برای شما خیلی جالبتر و هیجانانگیزتر باشد؛ اینکه کم نیستند افرادی که بهواسطه ساخت ماد برای بازیهای مختلف، راهشان به سوی استودیوهای بازیساز مطرح و بزرگ باز شده است. همین موضوع قابل تامل اخیرا توسط کارگردان Cyberpunk 2077 یعنی پاول ساسکو مطرح شده و این توسعهدهنده از نقش کلیدی ماد در دنیای ویدیوگیم گفته است. طبق صحبتهای او، حتی تعداد زیادی از اعضای استودیو سیدی پراجکت رد قبلا مادساز بوده و از همین راه در استودیو استخدام شدهاند.
ساسکو طی مصاحبهای با رسانه Flow Games فاش کرد که تعدادی از اعضای فعلی سیدی پراجکت رد پیش از پیوستن به استودیو سابقه حرفهای نداشتند، اما کارشان در زمینه مادسازی چنان ارزشمند و قوی بوده که مدیران توسعهدهنده لهستانی ویچر آنها را به استخدام خود درآورده. کارگردان Cyberpunk 2077 حتی اشاره کرد که بسیاری از همین افراد اکنون در حال کمک به توسعه بازی بعدی ویچر یعنی The Witcher 4 و دنباله سایبرپانک هستند.
نیمی از تیم طراحی ماموریتها در بازی بعدی سایبرپانک – تیمی که در حال حاضر ۲۴ عضو دارد – مادسازان سابق هستند. آنها قبلا برای ویچر، سایبرپانک و دیگر بازیها ماد طراحی کردهاند. بلاژی آگوستینک که اکنون نقش کارگردان را در استودیو برعهده دارد، قبلا مادساز بازیهای استارکرفت ۱ و ۲ بود.
تاثیری که مادسازان روی سیدی پراجکت رد گذاشتهاند تنها به پروژههای آینده استودیو خلاصه نمیشود. ساسکو در ادامه صحبتهایش توضیح داد که دپارتمان و بخشی تحت عنوان Jigsoft در استودیو وجود دارد که تمام اعضای آن را مادسازان سابق تشکیل دادهاند. همین دپارتمان مسئول پشتیبانی رسمی ویچر ۳ از مادها بود. در مجموع بهنظر میرسد استودیو سازنده Cyberpunk 2077 به خوبی خلاقیت و استعداد موجود در میان مادسازان را مشاهده کرده و میخواهد بهجای راندن و طرد آنها، هریک را به یک بازیساز تمامعیار و حرفهای تبدیل کند.
و حالا پاول ساسکو خیلی صریح و سرراست نصیحتی به افراد علاقهمند به دنیای بازیسازی و گیم دیزاین دارد:
من همیشه این نصحیت را به جوانانی میکنم که از من میپرسند چگونه وارد صنعت بازیسازی شویم. من میگویم «بروید و مادسازی یاد بگیرید.» تعداد زیادی ابزار و روش برای ساخت ماد وجود دارد و برخی از بهترین اعضای استودیو ما قبلا مادساز بودهاند.
یکی از جالبترین مواردی که اخیرا توسط سیدی پراجکت رد فاش شده، کشاورز جوانی است که طی سالهای گذشته مشغول بازسازی The Witcher 1 بود. مدیران سیدی پراجکت رد به محض آشنایی با این فرد استرالیایی، به او پیشنهاد کار در استودیو را دادند و طبق گزارش اخیر پیسی گیمر، او هماکنون به لهستان نقل مکان کرده و در استودیو مشغول کار روی ویچر ۴ است!
ساخت بازیهای ویدیویی – مخصوصا امروزه – کار بسیار بسیار دشوار و طاقتفرسایی شده و کمتر کسی میتواند به تنهایی یک اثر قابل قبول و شایسته توسعه دهد. به همین دلیل، افرادی که قصد ورود به دنیای بازیسازی را دارند، میتوانند با بهرهگیری از این فرصت و پلتفرم بهوجود آمده، کمی راحتتر و سریعتر مهارتها و خلاقیت خود را به شکل عملی به نمایش بگذارند.
منبع: The Gamer
چرا سری PES شکست خورد؟ | مرگ شبیهساز فوتبال کونامی
نظرات