نقد و بررسی نقدوبررسی برنامه‌ها

نگاهی به آخرین نسخه اپلیکشن دیجی‌کالا؛ خرید اینترنتی آسان

دیجی‌کالا (Digikala) بزرگترین خرده فروش آنلاین ایران است که ابتدا به‌عنوان یک سایت کالاهای دیجیتالی از سال ۱۳۸۵ شروع به‌کار کرد. به مرور به کسب‌و‌کار بزرگ، مبتنی‌بر اینترنت تبدیل شد و بیشتر بر ارائه خدمات تجارت الکترونیک، متمرکز است.

با توجه به  استقبال خوب مردم از این فروشگاه اینترنتی و رویکرد استفاده از گوشی‌های تلفن همراه در بین مردم، دیجی‌کالا  برای خرید آسان کاربران، اقدام به ارائه اپلیکیشن موبایلی کرده است. در حال‌حاضر این اپ به عنوان بزرگترین اپ فروشگاهی ایران، با ارائه روش‌های مدرن خرید آنلاین، به کاربران خود خدمات می‌دهد. برای داشتن تجربه خرید بهتر، در ادامه مقاله با نقد و بررسی اپ دیجیکالا همراه باشید. این بررسی مربوط به نسخه اندرویدی ۲.۹.۰.۱  اپلیکیش دیجی‌کالا است.

مزایای استفاده از اپلیکشن دیجی‌کالا

برخی خدمات مانند اعلام شگفت انگیزهای هر روز دیجی‌کالا، فقط روی اپلیکیشن در دسترس‌اند، پس توصیه می شود برای مشاهده و سفارش آن‌ها، اپ را نصب داشته باشید؛ بنابراین تجربه یک کاربری خوب برای مخاطبان در اپلیکیشن مهیا است. بیشترین مزایای استفاده از اپلیکیشن به شرح زیر است.

  • اعلان‌های شخصی متناسب با سلیقه شما
  • اطلاع لحظه‌ای از وضعیت سفارش
  • اطلاع زودتر از جشنواره‌ها  و تخفیف‌ها
  • تخفیف‌های متنوع
  • دسترسی و استفاده آسان

نقاط قوت اپ

بررسی نقاط قوت
بررسی نقاط قوت

اپلیکیشن دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگترین اپ فروشگاه اینترنتی در ایران، تجربه‌ای متفاوت از خرید هوشمند را فراهم کرده است. مخاطبان از طریق تلفن همراه خود به روش‌های مدرن و پیشرفته از خرید آنلاین دسترسی دائم و آسان دارند. این اپلیکیشن ویژگی‌های زیادی دارد که هرکدام می‌تواند گزینه مناسب، برای کاربران باشد. در ادامه با خواندن نقد و بررسی اپلیکیشن دیجی‌کالا، برای نصب و استفاده از آن، بهتر تصمیم بگیرید.

  • تنوع کالایی زیاد و متنوع برای نیازهای مختلف
  • دسته‌بندی‌های خوب برای محصولات متنوع
  • جست‌وجوی ساده و آسان برای اقلام مورد نظر
  • امکان جست‌وجوی صوتی و اسکن  QRCodeدر بخش سوپرمارکت
  • فیلترهای کاربردی برای جست‌و‌جو سریع محصول
  • دسترسی فروش به‌طور شخصی به کاربران متقاضی
  • امکان مقایسه فروشنده‌های متفاوت برای یک کالا
  • امکان ثبت نظر کاربران و مشارکت در نظرات دیگران برای اعلام رضایت یا عدم‌رضایت از محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق و جزئیات لازم در مورد محصولات همراه با عکس
  • روش‌های پرداخت مختلف (در محل، اینترنتی و …)
  • امکان انتخاب و خرید در هر مکان و زمان
  • امکان خرید راحت و مقرون به‌صرفه  
  • نمایش نمودار قیمت کالا و محصولات
  • تحویل به موقع محصول در آدرس مد نظر شما
  • امکان افزودن تصاویر و فیلم توسط مشتریان، در بخش نظرات
  • بازاریابی محتوایی و ارتباط بیشتر کاربران، در بخش مگنت
  • امکان خرید شارژ و بسته اینترنت بدون نیاز به ثبت نام و ورود
  • نمایش محصولات مرتبط با جست‌وجوهای کاربر
  • امکان مرجوعی آنلاین از طریق اپلیکیشن

 در ادامه همراه ما باشید تا با‌هم، سراغ بررسی امکانات بخش‌های مختلف اپلیکیشن برویم و خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد را بیشتر بشناسیم.

امکانات اپلیکشن دیجی‌کالا

بررسی امکانات
بررسی امکانات

با توجه به این‌که اکنون، ۵۶درصد از بازدیدهای دیجی‌کالا در اپلیکشن اتفاق می‌افتد، ۵۵درصد از سفارش‌های دیجی‌کالا در اپلیکشن ثبت می‌شود و این شامل ۴۹درصد فروش ریالی دیجی‌کالا است، استفاده از آن پتانسیل‌های خوبی برای خرید و فروش و فعالیت کسب‌و‌کارهای ایرانی به وجود می‌آورد. اگر کسی قبلا از سایت دیجی‌کالا استفاده کرده باشد، در استفاده از اپلیکیشن، با چیز جدیدی روبه‌رو خواهد شد. امکانات موجود در جدیدترین نسخه را در زیر بخوانید.

خانه

قسمت home
قسمت home

هنگامی‌که وارد اپلیکشن می‌شوید، این صفحه برای شما فعال است. در این صفحه‌ی لندینگ، شما به خدمات دیجی‌کالا، شامل دیجی پلاس، دیجی کلاب، مشاوره خرید، سوپرمارکت و ماموریت‌ها، همچنین به سایر سرویس‌های گروه دیجی‌کالا شامل دیجی‌کالا جت، دیجی پی، دیجی‌کالا مهر، پیندو و حراج‌ها دسترسی دارید.

افزونه‌های اپلیکیشن
افزونه‌های اپلیکیشن

با عضویت در دیجی‌پلاس و خرید اشتراک این سرویس، می‌توانید از مزایا و امکاناتی افزون بر خریداران عادی برخوردار شوید. امکان تحویل سریع برای کاربران دیجی‌پلاس میسر است.

دسته‌بندی‌ها

بررسی دسته بندی ها
بررسی دسته بندی ها

دیجی‌کالا بالغ‌بر ۷.۵ میلیون تنوع کالایی دارد که ۲۰۰ هزار فروشنده ارائه می‌دهند. برای سهولت تعامل بین کاربران، دیجی‌کالا برای محصولات قابل سفارش آن‌ها را به شرح زیر دسته‌بندی کرده است.

  • کالای دیجیتالی
  • خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی
  • مد و پوشاک
  • کالاهای سوپرمارکتی
  • اسباب بازی، کودک و نوزاد
  • محصولات بومی و محلی
  • زیبایی و سلامت
  • خانه و آشپزخانه
  • کتاب، لوازم تحریر و هنر
  • ورزش و سفر

سبد خرید

سبد خرید شما
سبد خرید شما

سبد خرید در اپلیکشن‌های فروشگاهی یکی از تجربه‌های کاربری خوب است. شما می‌توانید هنگام جستجو در اپ، درصورت انتخاب موردی برای خرید، آن را به basket اضافه کنید و در نهایت تمام سفارش‌های خود را یک جا ثبت و هزینه آن را پرداخت کنید. این اپلیکیشن همچنین گزینه لیست خرید بعدی را برای شما فعال گذاشته است تا اگر مواردی را انتخاب کردید، ولی در حال‌حاضر به هر دلیلی قصد خرید آن را ندارید، در این لیست ذخیره کنید و در مراجعه مجدد به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید. فرآیند خرید از طریق اپلیکیشن بسیار ساده است و تنها کافی است کالای مورد نظر را بیابید و آن را به قسمت لیست خرید اضافه کنید. عملا پروسه خرید چیز خیلی عجیبی نیست و اپلیکیشن به‌راحتی و در کوتاه‌ترین حالت ممکن شما را برای خرید یاری می‌کند.

مگنت

مگنت دیجی کالا
مگنت دیجی کالا

این پلتفرم محتوای اجتماعی، در آخرین بروزرسانی‌ها برای بهبود تجربه کاربری، به اپلیکیشن اضافه شده است. این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد نظرات، توضیحات و پیشنهادات خود را با هر فرمتی، (شامل عکس و متن و ویدئو) در صفحه شخصی که اپلیکیشن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، انتشار دهند.

تولید محتوا
تولید محتوا

محتوایی که تولید می‌شود در معرض دید سایر کاربران قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند نظرات خود را درباره آن بگویند. بر خلاف اپلیکیشن دیجی‌کالا که برای ثبت نام و را‌ه‌ندازی آن، نیازی به هیچ‌گونه دسترسی نیست، برای مگنت اجازه این دسترسی‌ها لازم است. 

کاربران در این فضا می‌توانند همدیگر را دنبال کنند و از نظرات سایر کاربران در خصوص محصولاتی که عرضه می‌شود، مطلع شوند و برای خرید آگاهانه‌تر محصول اقدام کنند. گزینه کاوش در این قسمت، برای دیدن آخرین محتواهای تولیدی توسط کاربران و فروشندگان است و می‌توانید موضوع مورد نظر را آنجا جست‌وجو کنید. 

پلتفرم مگنت از طرفی به کمک فروشندگان هم، آمده است. با توجه به این‌که حضور مخاطبان در مگنت دیجی‌کالا، برای کسب اطلاعات و خرید است، فروشندگان می‌توانند به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برای محصولات خود اقدام کنند و با کاربران خود ارتباط و تعامل داشته باشند. 

دیجی‌کالای من

علاقه‌مندی‌های شما
علاقه‌مندی‌های شما

این صفحه از اپلیکیشن به نوعی شخصی‌ترین صفحه شما است. اطلاعات حساب کاربری خود را از این بخش می‌توانید ثبت یا ویرایش کنید. آدرس‌هایی که برای ارسال محصول مد نظر دارید؛ حتی شماره حساب برای عودت هزینه‌های مرجوعی را اعلام کنید. تنظیمات حساب مگنت شما هم در این قسمت برای ویرایش در دسترس است. می‌توانید لیست علاقه‌مندی خود را این‌جا ثبت کنید، نظرات و نقدهای خود برای کالاهایی که خریداری کرده‌اید، بنویسید و حتی نظراتی که بعدا می‌خواهید ارسال کنید را به‌صورت پیش‌نویس ذخیره کنید.

دیجیکالا؛ فروشگاه آنلاین همه چیز

برای خرید از طریق اپلیکیشن، لازم است ابتدا در دیجی‌کالا ثبت‌نام کنید؛ چنان‌چه پیش‌تر حساب کاربری ایجاد کرده‌اید می‌توانید به سادگی با ارایه نام کاربری و رمز عبور وارد اپلیکیشن شوید. در غیر ‌این‌صورت می‌توانید مستقیم از طریق خود اپلیکیشن حساب کاربری جدید بسازید. پس‌از مطالعه نقد و بررسی اپ دیجیکالا چنان‌چه تصمیم به استفاده از آن دارید، می‌توانید آخرین ورژن برنامه دیجیکالا را به‌صورت رایگان از بازار دانلود کنید.

سوالات متداول

اپلیکیشن دیجی‌کالا به درد چه کسانی می‌خورد؟

برای کسانی که می‌خواهند خرید آنلاین داشته باشند.

چرا از دیجی‌کالا استفاده کنیم؟

در دیجی‌کالا همه نوع محصول به فروش می‌رسد. امکان مقایسه قیمت‌ها و یافتن بهترین قیمت به راحتی قابل انجام است. استفاده از برنامه آن بسیار آسان است.

آیا امکان ارسال بسته‌های هدیه از طریق دیجی‌کالا میسر است؟

بله؛ شما می‌توانید با انتخاب گزینه مربوط، محصولی که خرید کرده‌اید را، برای آدرس مورد نظر ارسال کنید. دیجی‌کالا این کار را رایگان انجام می‌دهد.

آیا هر‌کسی می‌تواند در دیجی‌کالا محصول بفروشد؟

بله؛ یکی از ویژگی‌های فروشگاه‌ دیجی‌کالا، امکان ثبت‌نام تمام اشخاص حقیقی و اخذ پنل فروش است.

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها