اخبار برنامه‌ها خبر

میزان تبلیغات در اینستاگرام افزایش خواهد یافت

کمپانی متا می‌گوید در آینده‌ای نزدیک، کاربران تبلیغات بیشتری را در فید خود خواهند دید، چرا که تبلیغ‌کنندگان خواهند توانست محتویات سفارشی خود را به صورت مستقیم در صفحه اکسپلور و فیدهای پروفایل قرار دهند. به غیر از سود مالی، قطعاً این تصمیم عواقب چندان خوبی برای سران متا نخواهند داشت چرا که همین الان هم بسیاری از کاربران اینستاگرام از سیاست‌های تازه کمپانی ناراضی هستند و می‌خواهد به دیگر پلتفرم‌ها کوچ کنند.

با ایجاد تغییرات مربوطه، هنگامی که وارد صفحه شخصی می‌شوید، با تبلیغات مواجه خواهید شد. این اولین بار است که کاربران در اینستاگرام تنها با ورود به صفحه‌های افراد و دیدن پست‌هایشان، تبلیغ می‌بینند. با توجه به ضررهای متوالی کمپانی متا در سال‌های گذشته، عجیب نیست که چنین سیاست‌های تبیغاتی عجیبی را در اینستاگرام شاهد باشیم و حتی در آینده چیزهای دیگری مانند این‌ها را ببینیم.

با ایجاد تغییرات مربوطه، هنگامی که وارد صفحه شخصی می‌شوید، با تبلیغات مواجه خواهید شد
با ایجاد تغییرات مربوطه، هنگامی که وارد صفحه شخصی می‌شوید، با تبلیغات مواجه خواهید شد

چندی پیش اعلام شد که طبق اسناد داخلی کمپانی متا، تلاش بیش از اندازه اینستاگرام در توسعه بخش Reels به عنوان سلاحی برای جنگ با تیک تاک، نتایج خوبی به بار نیاورده. این اسناد نشان می‌دهند که Reels کمتر از یک دهم میزان درگیر شدن ویدیو‌های TikTok را دارد و این تعداد سیری نزولی هم داری. بخشی از این مدارک با عنوان Creators x Reels State of the Union 2022 به صورت اسناد محرمانه و داخلی در کمپانی عرضه شده و نشان می‌دهد که میزان تعامل کاربران با ریلز نه تنها نزدیک به آنچه در تیک تاک دیده می‌شود نرسیده، بلکه در حال کاهش است و ۱۳.۶ درصد در عرض یک ماه کاهش یافته.

اینستاگرام پس از واکنش شدید کاربران به تغییرات اخیر این شبکه اجتماعی، در برخی مواد عقب‌نشینی کرده است. اخیراً مدیران متا متهم به تقلید از تیک تاک شده‌اند و بسیاری به شدت منتقد مسیر در پیش گرفته شده هستند. در پی این اعتراضات، اینستاگرام ماه پیش اعلام کرد که برخی تغییرات مانند نسخه آزمایشی که نمایش تمام صفحه به پست‌ها می‌دهد، لغو می‌کند.

احتمالاً یکی از دلایل مهم این عقب‌نشینی‌ها، واکنش اخیر کایلی جنر (Kylie Jenner) و خواهرش کیم کارداشیان (Kim Kardashian) به تغییرات اخیر است. کایلی، سومین و خواهرش، هفتمین کاربران پرفالوور اینستاگرام هستند. این دو در این هفته عکس‌های اعتراضی دیگر کاربران را با مضمون «اینستاگرام را دوباره اینستاگرام کنید» و «از تیک تاک بودن دست بردارید، من فقط می‌خواهم عکس‌های زیبای دوستانم را ببینم» به اشتراک گذاشته بودند و در نتیجه باعث شدند حرکت‌های معترضان بسیار بیشتر دیده شوند.

دلایل بلاک‌ شدن توسط اینستاگرام و روش‌های رفع آن؛ موقتی یا دائمی؟!

افرادی که از این پلتفرم برای تعامل با دوستان و خانواده‌هایشان استفاده می‌کردند، شکایت داشتند که فید آن‌ها مملو از ویدیوهایی شده که اصلاً تمایلی به دیدنشان ندارند. این واکنش‌ها باعث شد آقای موسری روز سه شنبه (قبل از اینکه خواهران کارداشیان دست پست‌های اعتراضی را به اشتراک بگذارند) در پیامی ویدیویی بگوید: «بخش‌های بیشتر و بیشتری از اینستاگرام تبدیل به ویدیو خواهند شد.» اما ظاهراً کایلی و کیم باعث شده‌اند که تغییر مهمی در این سیاست به وجود بیاید.

لازم به ذکر است که این تغییرات هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌اند و تنها برخی از کاربران تبلیغات جدید را مشاهده می‌کنند، اما تا چند هفته آینده در تمامی نسخه‌های اینستاگرام و در برای تمام کاربران سراسر جهان، این تغییرات لحاظ خواهند شد. شما درباره سیاست‌های تبلیغاتی جدید اینستاگرام چه فکر می‌کنید؟ آیا با شروع چنین تاکتیک‌های بازاریابی، قصد دارید از پلتفرم‌های دیگر به جای ایسنتاگرام استفاده کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها