دنیای گیمینگ خیلی جذاب است. حتی پشتصحنههای این دنیا هم جذابند. هر ماه اتفاقات عجیبی داخل و پشت صحنه بازیها اتفاق میافتند که ممکن است با شنیدن آنها شاخ دربیاوریم. اگر اخبار گیم را در یک ماه اخیر دنبال کرده باشید احتمالا بعضی از این داستانها را شنیدهاید و بعضیها هم خیلی پنهان در جریان بودند و ما سعی کردیم این داستانهای عجیب را با جزئیات بیشتری در ادامه به شما بگوییم.
رندی اورتون متخصص الدن رینگ استخدام میکند
احتمالا Randy Orton را با کشتیکج به یاد دارید. فینیشر محبوبی هم داشت. RKO هر کشتیکجکاری را ناکاوت میکرد ولی حالا چه ربطی به دنیای گیم دارد؟ او به افرادی که بتوانند کاراکترش در Elden Ring را لولآپ کنند پول خوبی میدهد. حتی اگر بتوانید یک کاراکتر را هم به خوبی تقویت کنید احتمال پول خوبی گیرتان میآید. مثلا ۱۰۰۰ دلار برای یک کاراکتر. وسوسهکننده است.
ولی رندی هر کسی را قبول نمیکند. باید رزومه بفرستید. احتمالا باید در عنوان رزومه بنویسید متخصص Soulsborne یا همچین چیزی. تعدادی ویدیو از شکستهای مفتضحانهای که داشتید را آپلود میکنید چون پیروزی در این بازیها کار آسانی نیست. البته افرادی هم بودهاند که این پول را گرفتهاند و اصلا نتوانستهاند کاری از پیش ببرند. شما هم میتوانید امتحان کنید. فقط احتمالا رندی اورتون قبل از لولآپ کردن هیچ پولی به شما نمیدهد چون به اندازه کافی به گیمرها اعتماد کرده و حالا اعتمادش را از دست داده است. اگر متخصص الدن رینگ و بازیهای Soulsborne هستید به دایرکت رندی اورتون مراجعه کنید. البته احتمالا کمی دیر است و او گیمرهایی که میخواهد را پیدا کرده است.
هکرها چندین بدافزار را در آپدیت خودکار استیم اضافه کردهاند
این زیاد خبر جالبی نیست، حداقل برای کسانی که از استیم استفاده میکنند و آپدیت خودکار فعال دارند. هکرها به اکانت دولوپرهای استیم دست پیدا کردهاند و چندین گیم را آپدیت کردهاند و بدافزارهایی داخل آن قرار دادهاند. در حقیقت این گیمها هیچ آپدیتی نداشتند و فقط یک فایل بدافزار به آنها اضافه شده است. به گفته Valve تنها ۱۰۰ نفر از یوزرهای استیم این بدافزار را نصب کردهاند ولی این عدد باید صفر باشد، نه؟
خیلیها آپدیتهای خودکار استیم را فعال کردهاند و احتمالا الان نظرشان عوض شده و آن را از حالت اتوماتیک خارج کردهاند. البته Valve با اینکه بارها و بارها و بارها در پلتفرمهای مختلف عذرخواهی کرده، حالا یک مرحله دیگر هم برای توسعهدهندهها اضافه کرده تا جلو ایجاد چنین مشکلاتی در آینده را بگیرد. راستی شما جزو آن ۱۰۰ نفر نیستید؟
هیدکی کامیا با یک لامبورگینی از Platinum Games جدا شد
این عجیبترین هدلاینی بود که در ماه گذشته به آن برخوردیم. بیشتر شبیه یک عنوان تیکتاکی است یا حتی ممکن است فکر کنید یکی از عنوانهای گمراهکننده چنل یوتیوب Onion است چون این هدلاین شبیه یک توییت ساختگی یا یک حتی یک خواب است. در نظر بگیرید که وبسایت معتبر PC Gamer این خبر را منتشر کرده، پس حقیقت دارد. Hideki Kamiya طراح و کارگردان بازیهای مهمی مثل Resident Evil 2 و Devil May Cry و چندین بازی دیگر است.
او در یک ویدیو جنجالی ظاهر شد و گفت که از دنیای Capcorn و Platinum Games خداحافظی کرده و حالا میخواهد چنل یوتیوبش را راهاندازی کند. او در یک لامبورگینی نشسته و میگوید لطفا سابسکرایب کنید. البته احتمالا کامیا داستانهای عجیب و جذابی برای گفتن دارد، او از سال ۱۹۹۴ در کپکورن و دنیای گیم بوده و چیزهای زیادی در سرش دارد.
کمپانی Valve یک مادکننده حرفهای Half-Life را استخدام کرد
بعضی مادها واقعا گیم را چند لول بالاتر میبرند و Nate Grove یکی از این مادکنندههای حرفهای است که مادهای بینظیری ساخته است. دقتی که در استایلها و جزئیات دارد بینظیر است و هر چیزی که به Half-Life Alyx اضافه کرده واقعا تحسینبرانگیز است. حالا او توسط Valve استخدام شده است. سوال اینجاست که چرا این کمپانی گیم باید یک نفر که ماد بازیهایش را میسازد استخدام کند؟
در نظر بگیرید که Nate Grove یک آدم رندوم نیست، او دولوپر حرفهای Annapurna Interactive بود و بازیهایی مثل Remains of Edith Finch و Outer Wilds را طراحی کرده است. ولی سوالی که پیش میآید این است که او قرار است روی Half-Life کار کند؟ قرار است یک DLC جدید برای این بازی ببینیم؟ شاید هم یک ورژن کاملا جدید از این بازی. در هر حالت اتفاق جالبی نیست. عمر این بازی تمام شده. نه؟
بیشتر بخوانید: بازیهایی که در سال ۲۰۲۴ عرضه میشوند
کمپانی Ford یک ون مخصوص گیمرها طراحی کرده است
ونها و مخصوصا ونهایی که از حالت عادی به یک ون مخصوص تبدیل میشوند به شدت هیجانانگیزند، ویدیوهایی که از تبدیل ونهای معمولی به ونهای ویژه میبینیم هم حتی هیجانانگیزند. حالا فورد تصمیم گرفته یک ون با تمام تجهیزات گیمینگ به صورت آماده بسازد. حالا چند مسئله اصلی وجود دارد: اول اینکه ون حرکت میکند. اصلا ون برای حرکت کردن ساخته شده و این یعنی تجهیزاتی که داخل ون هستند هم حرکت میکنند.
مانیتور، سختافزارهای گرافیکی و هر چیزی که میبینید تکان میخورند. بیایید امیدوار باشیم که هیچ دستاندازی در سطح شهر وجود ندارد ولی همهچیز همچنان تکان میخورد. به نظر شما چقدر طول میکشد تا این ون ویژه گیمینگ به یک ون معمولی تبدیل شود؟ احتمالا فورد به این فکر کرده که چیزهایی داخل ایکسباکس وجود دارند که میچرخند و با اجاق گاز فرق دارد. به نظر شما به این فکر کردهاند؟
سازه ۴.۵ متری Archax از آرمورد کور ۶ به قیمت ۳ میلیون دلار ساخته شده است
آرمورد کور بازی فوقالعادهای است و ورژن ۶ آن یک زیبایی تمامعیار است. کاراکتر اصلی آن هم جزو خفنترینهاست ولی برای ما که ۳ میلیون دلار نداریم یک خبر بد در مورد این بازی منتشر شد. یک کمپانی به اسم Tsubame از ژاپن شخصیت واقعی ۴.۵ متری Archax به قیمت ۳ میلیون دلار را ساخته است. احتمالا سوالات زیادی دارید که مثلا چرا ۴.۵ متر؟ چرا ۳ میلیون دلار؟ چرا Archax؟ ولی اینها همه سوالات بدردنخوری است. سوالی اصلی اینجاست که اصولا چرا؟
جهان حتما به این سازه غولآسا متحرک نیاز دارد. این سازه جهان را نجات میدهد. اگر میلیاردر باشیم احتمالا یک روز بخواهیم وارد آن شویم. ولی آیا حرکت میکند؟ اصلا کاری انجام میدهد؟ مسلح است؟ میتواند یک UFO را در هوا منفجر کند؟ کجا پارکش کنیم؟ میتوانیم داخل آن آرمورد کور بازی کنیم؟ بهترین جواب برای این سوال این است که بیایید این خبر هیجانانگیز را فراموش کنیم و به زندگی عادیمان ادامه دهیم تا زمانی که آنقدر پولدار شویم که یک Archax بخریم. بهتر است همین حالا یک وایتبرد جدید بخریم و روی آن هدف جدید زندگیمان را مشخص کنیم: خریدن یک Archax.
بازی Elder Scrolls 6 به خاطر تقاضای زیاد خیلی زودتر معرفی شد
عنوان خبر به نظر کاملا طبیعی است. چون طرفداران بازی خیلی منتظر آن هستند در نتیجه Bethseda Systems به عنوان توسعهدهنده بازی تصمیم گرفته خیلی زود آن را معرفی کند. ولی چقدر زود؟ نمیدانیم. ۶ ماه؟ یک سال؟ دو سال؟ نمیدانیم. فقط میدانیم که الدر اسکرولز ۶ قرار است روزی از روزها، شاید هم شبی از شبهای زمستان یا بهار و یا حتی پاییز عرضه شود. همچنان مشکلی ندارد، ما منتظر میمانیم.
چیزی که جالب است مصاحبههای معرفی بازی بود که طراح بازی اعتقاد داره حافظه دنیای گیمینگ و گیمرها و به طور کلی صنعت گیم کوتاه است، یعنی خیلی زود قرار است این خبر را فراموش کنیم. نکته بعدی اینکه اصلا اشارهای نشده که بازی در چه مرحلهایست. این را هم نمیدانیم ولی میدانیم که به زودی برای پیشفروش عرضه میشود و بعد از خرید هم نمیدانیم چه زمانی قرار است بازی به طور رسمی عرضه شود. یک قاعده کلی در صنعت گیم وجود دارد و آن هم این است که زمان به طور کلی مهم نیست.
بازی Squadron 42 در فاز نهایی Polish است. واقعا؟
بازی Squadron 42 که توسط دولوپرهای Star Citizen ساخته شده در مرحله Polish است. این بازی سینگلپلیر در دنیای مدرن اتفاق میافتد و یک ویدیو ۲۶ دقیقهای از بازی هم منتشر شده است. ولی اگر کمی دقت کنید میبینید که این بازی در حقیقت همان بازی معروف Star Citizen است که نزدیک ۱۰ سال است که قرار است منتشر شود.
اینکه بالاخره قرار است Star Citizen را ببینیم هیجانانگیز است، هر چند اسم آن به طور کلی عوض شده است. ولی مرحله Polish یعنی چه؟ طبق گفته دولوپرهای بازی بعد از این مرحله وارد مرحله بهینهسازی میشویم و بعد از بهینهسازی تستهای پایداری گرفته میشود و بعد هم تستهای نهایی و در نهایت این بازی عرضه میشود. اینکه دولوپرها تصمیم گرفتهاند همان استار سیتیزن را به اسکوادرون ۴۲ تبدیل کنند یعنی تا حالا کار خاصی نکردهاند. مرحله پولیش هم به نظر میرسد همان تبدیل کاراکترهاست. با محاسبات سرانگشتی میتوان به این نتیجه رسید که آنها تازه پروژه این بازی را شروع کردهاند. امیدواریم این بازی به سرنوشت استار سیتیزن دچار نشود.
هیچ بازی جدیدی از Alice منتشر نخواهد شد
خالق بازیهای آلیس اعلام کرده که هیچ بازی دیگری با عنوان آلیس نخواهد ساخت. با اینکه آلیس در سرزمین عجایب در حال حاضر یک اثر عمومی بدون حق کپیرایت است ولی به نظر میرسد کمپانی EA به نحوی تمام آثار مادی و معنوی آن را در اختیار دارد. البته هیچ جایی ثبت نشده و قاعدتا با منطق هم جور در نمیآید. ولی در حال حاضر با توجه به قوانینی که وجود دارد هیچکس به جز EA نمیتواند بازیهایی بر اساس آلیس در سرزمین عجایب بسازد. American McGee حتی سعی کرده با EA وارد مذاکره شود و یا حتی این امتیاز را از آنها بخرد ولی موفق نشده است.
یکی از دلایلی که EA سخت روی مواضعش پافشاری میکند هم اقتباس تلویزیونی آلیس در سرزمین عجایب است. تمام ماجرا عجیب به نظر میرسد. چون American McGee حتی این بازی را طراحی کرده و مراحل پیشرفت بازی را هم در اکانتش منتشر میکرد و ناگهان همهچیز دود شد و هوا رفت.
بازی Payday 3 همچنان زیر سایه Payday 2 باقی مانده است
از لحظهای که Payday 3 منتشر شده صدها مشکل و مسئله و باگ در بازی پیدا شده، چیزی که در نسخه ۲ خیلی خیلی کمتر بود. در حال حاضر Payday 2 هنوز محبوبتر از ورژن جدید آن است و با اینکه همه منتظر این نسخه بودند ولی دوباره به همان ورژن ۲ برگشتهاند و اصلا هیچ تمایلی به نسخه جدید ندارند. البته هنوز صدایی از کسی در نیامده چون طرفداران Payday معتقدند این بازی ایراداتش را برطرف میکند و دوباره به اوج برمیگردد.
شما هم از حواشی دنیای گیم بگویید
احتمالا به عنوان یک گیمر خبرهای جالب دیگری هم این مدت خواندهاید و یا داستانهای عجیبی شنیدهاید. حتما در کامنتها برای ما بنویسید و نظر خودتان را هم در مورد داستانهایی که گفتیم بنویسید. البته اینها داستان نبودند و کاملا واقعیت داشتند. بالاخره دنیای گیم هم باید مثل خود گیمها چیزهای عجیب و جالبی داشته باشد و این حواشی هم بخشی از جذابیت صنعت گیم هستند. حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید. راستی اخبار جدید دنیای گیم مجله بازار را هم از دست ندهید.
اینکه یک سازه متحرک ۴.۵ متری از شخصیت Archax در آرمورد کور ۶ در دنیای واقعی ساخته شده است.
این بازی توسط تیم سازنده معرفی شده و قرار است به زودی منتشر شود ولی این به زودی ممکن است چند سال طول بکشد.
لطفا از این مطلبا بیشتر بذارین