اخبار برنامه‌ها خبر

افزایش عجیب نمایش تبلیغات یوتیوب در حین پخش ویدیو

تبلیغات بخشی مهمی از یوتیوب را تشکیل می‌دهد و درآمد بسیاری از کاربران این پلتفرم به آن وابسته است. نمایش تبلیغات مختلف در ابتدا و انتها و همچنین حین پخش ویدیوها به روندی طبیعی تبدیل شده همه به آن عادت کرده‌اند. اما ظاهراً تبلیغات یوتیوب به طور عجیبی در حال افزایش هستند.

معمولاً پیش از شروع یک ویدیو، یک تا دو آگهی پخش می‌شود. تبلیغات کوتاه‌ تا انتها پخش می‌شوند، اما می‌توانید آگهی‌های طولانی‌ را بعد از چند رد کرده و مستقیم به سراغ ویدیو بروید. حالا ظاهراً یوتیوب نمایش تبلیغات میان ویدیوهای این پلتفرم را بسیار افزایش داده. به گزارش تعدادی از کاربران یوتیوب ظاهرا این پلتفرم برخی از آن‌ها را مجبور کرده ۱۰ ویدیوی تبلیغاتی را پشت سر هم ببینند.

ظاهراً تبلیغات یوتیوب به طور عجیبی در حال افزایش هستند
ظاهراً تبلیغات یوتیوب به طور عجیبی در حال افزایش هستند

طبق مشاهده برخی از کاربران، آنان مجبور شده‌اند پیش از شروع ویدیو، ۱۰ ویدیوی تبلیغاتی را پشت سر هم تماشا کنند بدون اینکه گزینه‌ای برای رد آن تبلیغات وجود داشته باشد. طول ویدیوهای تبلیغاتی هم ظاهرا فقط ۶ ثانیه بوده است. به طور معمول، تبلیغات یوتیوب که امکان رد کردن آن‌ها وجود ندارد، حدود پنج ثانیه طول می‌کشد. بنابراین، یک وقفه تبلیغاتی با ۱۰ تبلیغ ۵ ثانیه‌ای فقط ۵۰ ثانیه طول می‌کشد. با این حال،در مقایسه با آنچه هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب به آن عادت کرده‌ایم، همچنان بسیار زیاد است.

قبل از این برای دیدن ویدئوهای یوتیوب، باید تا ۱۵ ثانیه صبر می‌کردیم. اما نمایش ۵۰ ثانیه آگهی قطعاً کاربران را عاصی خواهد کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند، کاربران بیشتری به دنبال یافتن جایگزین‌ برای برنامه یوتیوب خواهند بود. TeamYouTube (حساب رسمی پشتیبانی یوتیوب) در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که این اتفاق به خاطر فرمت جدید ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه (bumper ads) رخ داده است. bumper ads با این هدف طراحی شده تا کمک کند شخص یا سازمان تبلیغ‌دهنده از طریق یک ویدیوی کوتاه ۶ ثانیه‌ای، کاربران زیادی را جذب کند که این یعنی ظاهرا باید با آن کنار بیاییم.

البته نکته‌ی مثبت ماجرا اینجاست که اگر یک روز با چنین موضوعی مواجه شدید، نهایتا ۱ دقیقه از وقتتان برای تماشای ویدیوهای تبلیغاتی خواهد رفت چون این ۱۰ ویدیو، ۶ ثانیه‌ای هستند. هرچند این موضوع باز هم در نهایت به نوع محتوایی که می‌خواهید تماشا کنید بر می‌گردد. حال با دانستن این موضوع که گاهی اوقات قبل از تماشای یک ویدیو باید ۱۰ تبلیغات پشت سر هم بدون امکان رد کردن ببینیم، موضوعی است که شاید برخی از کاربران را اصلا از تماشای محتوا از طریق این سرویس منصرف کند. هرچند هنوز مشخص نیست این اتفاق چه زمانی و در چه شرایطی رخ می‌دهد.

چگونه از یوتیوب فیلم دانلود کنیم؟ معرفی بهترین دانلودرها

لازم به ذکر است یک سرویس اشتراکی هم با نام یوتیوب پریمیوم وجود دارد و کاربرانی هم که استفاده‌ی جدی از این پلتفرم دارند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مشخص، حق اشتراک خریداری کنند و بدون هیچ تبلیغات خاصی، به تماشای ویدیو بپردازند. حالا باید دید واکنش کاربران به این سیاست جدید یوتیوب در قبال نمایش تبلیغات چه خواهد بود.

نظر شما درباره دیدن ده تبلیغ در یوتیوب چیست؟ آیا شما حاضرید برای دیدن ویدیوهای مورد علاقه خود این میزان آگهی را تماشا کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها