انیماتور جوجوتسو کایسن از سختیهای ساخت فصل دوم این انیمه میگوید
لی کری، هنرمند بااستعدادی که در زمینه ساخت انیمیشن کار میکند، در ویدیوی یوتیوبی جدیدش از شرایط تولید فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن گفته است.
ساخت انیمیشن هرگز کار آسانی نبوده است. چه در آمریکا و چه در ژاپن، تولید انیمیشنها نیازمند استعدادها و مهارتهای متعدد و ساعتها کار و فعالیت مداوم است. با توجه به محبوبیت روزافزون انیمه ها، ممکن است که تصور کنید شرایط این صنعت برای فعالان آن رویایی بوده، اما در حقیقت چنین نیست. صنعت انیمه از مدتها پیش به دلیل شرایط کاری نامناسب و فشار روی سازندگان مورد انتقاد قرار گرفته است. حال یک هنرمند فوقالعاده با استعداد از تجربه کار روی فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen گفته است.
بهترین انیمه های سال ۲۰۲۴ که باید تماشا کنید + ویدیو
لی کری به تازگی ویدیویی را در کانال خود در یوتیوب منتشر و در قالب آن توضیحاتی از نحوه ساخت این اثر مشهور و محبوب ارائه کرده است. علاوه بر این، در دقایقی از این ویدیو مراحل طراحی بخشهایی از اپیزودهای ۳۶ و ۳۹ را مشاهده میکنیم. لی کری در ویدیو خود اشاره میکند که کار روی فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن با فشار زیادی همراه بوده، اما توضیح میدهد که استودیو MAPPA مستحق انتقاد نیست.
لی کری در این باره گفته است: «در مقایسه با انیمه های دیگری که روی آنها کار کردهام، شرایط ساخت Jujutsu Kaisen با فشار بیشتری همراه بود. تنها میتوانم بگویم که شرایط اصلا خوب نبود. با این حال از این تجربه سپاسگزارم، زیرا افراد محدودی در سراسر دنیا فرصت کار روی جوجوتسو کایسن را به دست میآورند.»
در بخشی از ویدیو، لی کری در رابطه با تعدادی از مسائلی که در حین کار روی فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen با آنها مواجه بوده، صحبت کرده است. به این واسطه او از مواردی مثل ضربالاجلهای بسیار فشرده تا تغییرات لحظه آخری انتقاد و اشاره کرده که استودیو ماپا در تمام طول ساخت آرک داستانی Shibuya Incident با فشار کاری روبرو بوده است. لی کری در ادامه از دشوار بودن تعادل بین کار و زندگی شخصی در زمان فعالیت در صنعت انیمه میگوید.
معرفی ۱۰ شخصیت برتر انیمه جوجوتسو کایسن
ساخت انیمه باکیفیت به هیچ عنوان آسان نبوده و راه میانبری وجود ندارد، در نتیجه اعضای تیم تولید باید فداکاری کرده و فشار کاری را تحمل کنند. با این حال فرسودگی شغلی یک حقیقت غیرقابل انکار است. محبوبیت صنعت انیمه باعث شده که استودیوهایی مثل MAPPA مشغول تولید آثار متعددی باشند و از اعضای خود را تحت فشار قرار دهند.
نظر شما در مورد سختیها و دشواریهای ساخت انیمه های شاخصی مثل جوجوتسو کایسن چیست؟ آیا تولید این دسته از آثار به دور از فشار کاری امکانپذیر است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Comicbook
چرا انقد چونه هاشان تیزههههه😂😭🤌🏻
خب طراح ژاپنی این جوری هست که به نظر من و بقیه کسایی که انیمه نگاه میکنن یا مانگا میخونن قشنگه
دا چرا چبز میگی این یکی از خرابی های ماپاست
باید بدیم استاد ناروتو درست کنه(اشاره به اون ضربات زیر چونه ناروتو)
🤣👏
طرز کشیدن انیمه ها اینجوری نمیدونی بدون
مانگا بدرد نمیخوره فقط داری ی داستان میخونی اگه میخواستم داستان تخیلی بخونم انیمه نگا نمیکردم
اتفاقا مانگا خیلی بدرد بخوره چونکه بعضی از قسمتلی مانگا با انیمه متفاوته و میتونی بخش اصلی رو ببینی به روایتی مانگا اصل انیمه است